دولت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی کتاب روزآهنگ

دولت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی کتاب روزآهنگ

دولت دوازدهم و شورای شهر پنجم جای دولت یازدهم و شورای شهر چهارم را گرفتند؛ حسن روحانی در جای خود باقی ماند اما محسن هاشمی جایگزین مهدی چمران شد و محمدعلی نجفی جایگزین قالیباف. از جدی‌ترین تبلیغات نامزدها در همه انتخابات سال‌های اخیر توجه به فضای مجازی و تنظیم و سامان همه امور ذیل این فضا در قالب تحقق «دولت الکترونیک» بوده است. دولت الکترونیک قرار است وقت و هزینه شهروندان و فساد اداری را کاهش داده و بهره‌وری را افزایش دهد. هر چند تلاش‌هایی در این راستا و عمدتا ذیل پلیس+۱۰ صورت گرفته و برخی سازمان‌ها و نهادها، بخشی از فرایند کاری‌شان را تحت فضای مجازی درآورده‌اند اما در عمل تا تحقق آن فاصله زیادی وجود دارد. یکی از ظهورات تحقق دولت الکترونیک تسهیل ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی است: از لباس و مواد غذایی گرفته تا آلبوم موسیقی و فیلم و کتاب.

خرید برخی کالاها به نوعی ملزم با حضور فیزیکی و دیدن و حتی پوشیدن و امتحان آن‌هاست اما در مورد برخی دیگر چنین نیست. کتاب، کالایی منحصر به فرد است و جنس خوب و بد در مورد آن معنی ندارد؛ لذا با وجود زیرساخت‌ها و مقدمات لازم، از مناسبت‌ترین کالاها برای خرید اینترنتی است. البته زیرساخت و مقدمات پیش‌گفته خود دارای ماجرایی مفصل است که منجر به تفاوت از یک کتابفروشی کُند و ضعیف تا کتابفروشی سریع و غنی می‌شود.

در کشور ما چند فروشگاه کتاب اینترنتی وجود دارد که عمر برخی از آن‌ها به چندین سال می‌رسد؛ اما متأسفانه هر کدام از آن‌ها مشکلات خاص خود را دارند؛ به نحوی که مشتری را از یک خرید لذت‌بخش کتاب محروم می‌کنند. برخی از آن‌ها دارای موتور جستجوی کُند هستند و کاربر را مدت‌ها منتظر نتیجه جستجو نگه می‌دارند؛ برخی دسته‌بندی موضوعی نامناسب و غیرکاربردی دارند؛ برخی تعداد عناوین کمی دارند؛ برخی اطلاعات کتابشناسی کتاب‌ها را ندارند؛ برخی در نمایش کتب مرتبط دچار اشتباهات زیادی هستند و بالاخره برخی در تحویل کتاب، به‌شدت کُند هستند.

اما فروشگاه اینترنتی کتاب روزآهنگ با حل این مسائل توانسته تجربه لذت‌بخش خرید کتاب، با دقت و سرعت قابل توجه را برای مشتریان فراهم کند. کافی است سری به سایت روزآهنگ بزنید تا ببینید که چه حجم عظیمی با گستره متنوعی از موضوعات از ناشران باسابقه و فعال کشور مانند انتشارات سوره مهر، نشر مرکز، نشر میزان، نشر چشمه، انتشارات قدیانی، نشر ققنوس،نشر نی، نشر سخن، انتشارات علمی و فرهنگی و… را در خود جای داده و با به‌روز رسانی سایت بطور روزانه آخرین کتاب‌های عرضه شده به بازار کتاب را در معرض خرید مشتریان قرار داده است. سایت روزآهنگ با تبدیل دسته‌بندی دیویی به دسته‌بندی رایج، امکان گشت و گذار در موضوعات مورد علاقه را برای دوستداران کتاب فراهم کرده است. روزآهنگ اولا سرعت ارسال را به یک روز در تهران و دو تا چهار روز در شهرستان کاهش داده و هزینه ارسال کتاب را به همه نقاط کشور تا پنج هزار تومان پایین آورده است. هیچ چیز جای تجربه را نمی‌گیرد: با روزآهنگ «حرفه‌ای کتاب بخرید!»

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.