دولت باید در بررسی نحوه پرداخت مطالبات ارزی به تولیدکنندگان، پیش قدم شود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی می‌بایست مطالبات معوق تولید کنندگان را رتبه بندی کند تا از این نظر تولید کنندگان واقعی مشخص شوند که چه میزان تسهیلات باید دریافت کنند.

“رحیم زارع” نماینده مردم آباده، خرم بید و بوانات و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: جلسه امروز در رابطه با بررسی نحوه پرداخت مطالبات ارزی، زمان گشایش با نرخ ارز مرجع و بازپرداخت بر اساس نرخ مبادله‌ای بوده است.

وی با تاکید بر حضور نماینده بانک مرکزی در این جلسه، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد بانک مرکزی ظرف یک هفته مطالبات معوقه ریالی و ارزی را به کمیسیون اقتصادی اعلام و رقم ما به التفاوت بدهی به بانک‌ها ناشی از نرخ ارز مرجع و مبادله‌ای را به کمیسیون اقتصادی اعلام کند تا محل تامین منابع مالی در آینده مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی افزود: تسهیلات پرداختی از محل حساب ذخیره ارزی بانک مرکزی و اعتبارات و حواله‌های پرداخت شده، باید مشخص شود.

زارع در ادامه گفت: بعد از یک هفته کمیسیون مجددا با بررسی نتایج حاصله جلسه نهایی را با کارآفرینان و تولید کنندگان برگزار می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت باید در این موضوع پیش قدم شود و طرحی را به صورت لایحه برای اجرا به مجلس ارائه دهد زیرا بار مالی این موضوع بالا است.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه در این جلسه در رابطه با میزان وام به کارآفرینان تصمیم گیری نشد، گفت: به بانک  مرکزی محول شد که مطالبات معوق تولید کنندگان را رتبه بندی کند تا از این نظر تولید کنندگان واقعی مشخص شوند که چه میزان تسهیلات باید دریافت کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع به دلیل بار مالی بالای این طرح دولت ملزم است که در اجرای آن پیش قدم شود و کسانی که بدهی ارزی دارند را مشخص کنند و بازه زمانی را برای پرداخت بدهیشان اعلام کند تا روند اجرای این طرح به سرعت پیش رود.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.