دولت با توقف اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها مخالف است

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت با طرح یک فوریتی در خصوص توقف اجرای هدفمند کردن یارانه ها که امروز به تصویب نمایندگان مجلس رسید، مخالف است.

لطف‌الله فروزنده در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت نهم و دهم اظهار داشت: دولت نهم و دهم با کار کارشناسی و شبانه‌روزی خود و با به سرانجام رساندن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، این طرح را با همیاری و همکاری مردم و ملت در کشور به مرحله اجرا درآورده است.

وی افزود: اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها کار بسیار عظیم و بزرگی بود که دولت دهم با برنامه‌ریزی مناسب خود آن را با حرکت روبه جلو در کشور به اجرا رساند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت با طرح توقف اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها مخالف است.

وی تصریح کرد: این نظر نمایندگان مجلس باید با لایحه مطرح و به دولت ارائه شود تا دولت در این زمینه با همکاری و هم‌اندیشی نمایندگان مجلس در مورد آن تصمیم‌گیری کند لذا در حال حاضر دولت با طرح یک فوریتی امروز مجلس در خصوص توقف اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها مخالف است.

فرزونده همچنین در خصوص پس گرفتن امضای نمایندگان برای استیضاح وزیر ورزش گفت: صحبت‌ها و مخالفت‌هایی که در این زمینه مطرح بود با برگزاری جلسات مشترک دولت و نمایندگان امضا‌کننده این طرح بررسی و مشکلات مطرح شده حل شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تعامل دولت و مجلس بودیم، اظهار داشت: مجلس با پس گرفتن طرح استیضاح و پرداختن به مسائل مهم کشور با توجه به اولویت‌گذاری‌های عنوان شده، تعامل خود با دولت را نشان داد‌.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که چه زمانی اساسنامه وزارتخانه‌های ادغامی و تازه‌تاسیس ورزش و جوانان به مجلس تقدیم خواهد شد، گفت: ارائه اساسنامه جدید نیازمند کارهای کارشناسی است که دولت در طی فرآیندهای موجود این مراحل را یک به یک در کمیسیون‌های تخصصی خود پیگیری می‌کند.

فروزنده در پایان خاطر‌نشان کرد: بعد از انجام مراحل کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی دولت امیدواریم تا پایان دولت دهم این اساسنامه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.