دولت برای توسعه زیرساخت های گردشگری، یارانه تسهیلات پرداخت می کند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به بوشهر، ‘سیدحسن موسوی’ روز یکشنبه در گردهمایی معاونان گردشگری سراسر کشور افزود: این مصوبه دولت، تاکنون بطور رسمی ابلاغ نشده، اما دولت پذیرفته است که از امسال و سال های آینده، یارانه ای را برای تسهیلات توسعه زیرساخت های گردشگری در بودجه های سالانه در نظر بگیرد.

وی همچنین از تصمیم جدید دولت در زمینه بازپرداخت تسهیلات ارزی دریافت شده از سوی سرمایه گذاران خبر داد و گفت: مطابق این تصمیم، میزان بازگشت تسهیلات ارزی براساس رشد تورم ریالی محاسبه می شود و نوسانات نرخ ارز، تاثیری بر آن نخواهد داشت.

موسوی این تصمیمات را در راستای استفاده هر چه بیشتر سرمایه گذاران برای توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در کشور عنوان کرد و گفت: این سازمان با تسهیلات صدور روادید و حضور در نمایشگاه های بین المللی قصد دارد تا تبلیغات غول های رسانه ای صهیونیستی که بدنبال تخریب نام و چهره ایران هستند، بی اثر سازد.

وی از معاون گردشگری خود خواست تا سهم هر استان را برای تحقق ورود هفت ونیم میلیون گردشگر در سال ۹۱ به کشور مشخص کند تا هر یک از استان ها مکلف شوند برای ورود گردشگران خارجی برنامه ریزی کنند.

موسوی توسعه صنعت گردشگری را تنها راه بی نیازی کشور به درآمدهای ارزی عنوان کرد و گفت: ورود ۲۰ میلیون گردشگر به کشور امری محقق شدنی است، زیرا ایران جزو پنج کشور برتر جهان در زمینه برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی است.

وی با اشاره به نامگذاری دهم اردیبهشت ماه به نام روز ملی خلیج فارس، به پیشینه تاریخی این پهنه آبی اشاره کرد و گفت: خلیج فارس به قدمت تاریخ سابقه دارد و اگر کسی بخواهد خدشه ای به این نام مقدس وارد کند، تاریخ را زیر سووال برده است.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: خلیج فارس حداقل پنج هزار سال تاریخ مستند دارد و فقط کسانی می توانند درباره آن سخن بگویند که از چنین سابقه تاریخی برخوردار باشند.

وی افزود: به جز جمهوری اسلامی ایران هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس از چنین سابقه تاریخی برخوردار نیستند از این رو خلیج همیشگی فارس متعلق به ایران است و هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: اگر تکریمی برای روز خلیج فارس برپا می شود، برای اثبات حقانیت ملت ایران در این زمینه نیست بلکه برای بزرگداشت و تکریم نام خلیج فارس و این روز بزرگ است.

در ادامه این مراسم که در هتل دلوار شهرستان بوشهر برگزار شد، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از خادمان ستادهای استانی تسهیلات نوروزی که در ایام نوروز مشغول خدمت رسانی به مردم بودند با اهدای لوح و تندیس تقدیر و تشکر کرد.

فراهنگ ** ۲۰۲۵ ** ۹۱۳۲ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۵۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.