دولت به بنگاه های کوچک زودبازده ۱۹۰هزار میلیارد ریال تسهیلات داده است

به گزارش ایرنا، حجت السلام والمسلمین ‘مصطفی پورمحمدی’ که روز شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان سخن می گفت به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به مشکلات موجود برای این بنگاه ها، آنان مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد ریال به بانکها بدهکار هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که توجه به زیر ساخت های تولید، سرمایه در گردش، توجه به قوانین و مقررات در ارتقاء و افزایش تولید و اشتغال مهم بوده و باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

رئیس کل سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: برای ارتقاء تولید و اشتغال در جامعه، همه مدیران اجرایی، کارآفرینان، نهادهای بخش خصوصی، اتحادیه های تولیدی، بانک ها و فعالان اقتصادی مانند بیمه ها، اقتصاد و دارایی و تامین اجتماعی باید به این بخش کمک کنند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی در همه بخش ها تلاش خود را دوچندان کرده تا با نگاه تخصصی تر، به آنان کمک کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: ما این مسائل را بطور جد پیگیری می کنیم، زیرا اعتقاد داریم تحول تولید در جامعه، باعث تحول اقتصادی می شود.

وی در خصوص ارزیابی خود از وضعیت صنعت و تولید در استان گلستان، گفت: گلستان استانی نوپا در بخش صنعت و واحدهای کوچک تولیدی است و با توجه به این که ظرفیت گسترده و قابل توجه ای در این بخش دارد، مشکلاتش نسبت به سایر استان ها در بخش صنعت، کمتر است و این یک موفقیت ممتاز برای گلستان محسوب می شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که گلستان قابلیت سرمایه گذاری های بزرگ را دارد، خاطرنشان کرد: زیرساخت های این استان مطلوب و قابل قبول است و باید منتظر حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش تولیدی و صنعت این استان باشیم.

پورمحمدی به مشکلات بخش صنعت پرداخت و متذکر شد: اغلب مشکلاتی که در این استان وجود دارد، در همه استان ها نیز یکسان است که از آن جمله می توان به بازپرداخت دیون، ضمانت نامه ها، تسهیلات سرمایه در گردشگر و بازاریابی اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که تولیدکنندگان باید در ارائه محصولات تولیدی دقت بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: تولیدکنندگان باید با تعامل بیشتر با واحدهای تولیدی، کیفیت محصولات خود را در حد رقابت پذیری افزایش دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین خاطر نشان کرد که مسئولین نیز باید در حوزه پشتیبانی و در سطوح ملی و استانی و سیاست های کلان، این بخش را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی در زمینه حمایت از تولیدکنندگان استان گلستان نیز یادآور شد: این امر، موضوعی عام و گسترده است که تنها مربوط به یک استان نمی شود، لذا در این زمینه سیاست های متعددی وجود دارد که از آن جمله باید از واردات کالاهای مشابهی که در داخل کشور وجود دارد، جلوگیری شده و سازمان صنعت و معدن و تجارت نیز، نباید مجوزهای واردات این نوع کالاها را صادر کنند.

۷۴۶۷/۵۷۹**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۳۹۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.