دولت به عهد خود برای تصمیم‌گیری براساس خرد جمعی پایبند بود

دولت به عهد خود برای تصمیم‌گیری براساس خرد جمعی پایبند بود

دویست و چهل و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه که آخرین جلسه این ستاد در دولت دوازدهم به شمار می رود، اعضا با برشمردن نقش این ستاد در سیاستگذاری و مقاومت در جنگ تحمیلی اقتصادی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی کشور از تلاش‌های رئیس جمهور در زمینه تشکیل منظم و پیگیر جلسات اقتصادی دولت و ایجاد انضباط و هماهنگی در تصمیم گیری های اقتصادی قدردانی کردند.

به گزارش ممتازنیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه ، اداره اقتصاد کشور در شرایط ویژه تحریم و جنگ اقتصادی را بسیار پیچیده و سخت خواند و گفت: هدف نخست دشمنان در اعمال تحریم و جنگ اقتصادی، فروپاشی جامعه و ناکارآمد جلوه دادن نظام در مقابله با بحران ها و مشکلات بوده است و به نظر من ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، نقش ستاد جنگ را ایفا کرده است.

رئیس جمهور تامین زندگی و معیشت و جلوگیری از آسیب دیدن بنیان زندگی مردم را از محورهای اصلی و مورد توجه در تصمیم گیری های ستاد اقتصادی برشمرد و افزود: امنیت غذایی و ثبات اقتصادی نقش مهمی در ایجاد امنیت اجتماعی و روانی جامعه دارد.
دکتر روحانی افزود: مردم همواره خواستار امنیت روانی، اجتماعی و فرهنگی و رفاه و آسایش در زمینه های اقتصادی هستند و این موضوع مهم همواره در دولت تدبیر و امید مورد اهتمام بود و تازمانی که جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل نشده بود این دولت توانست با کاهش چشمگیر تورم در ۴ سال متمادی ۹۳ تا ۹۶ و ایجاد ثبات و رشد اقتصادی، امنیت روانی و اجتماعی را ارتقا بخشد.
رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از اعمال جنگ اقتصادی علیه ایران نیز تصمیمات موثر و کلان ستاد هماهنگی اقتصادی اهداف دشمن را در فروپاشی جامعه، خنثی کرد.
 روحانی خاطرنشان کرد: اگر چه عوامل جنگ اقتصادی، سیاسی بود و در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی قرار می گرفت، ولی ستاد هماهنگی اقتصادی با تصمیم گیری های بموقع و مناسب تلاش کرد آثار اقتصادی این تهاجمات سیاسی را کاهش دهد.
رئیس جمهور به استفاده از مجموعه نظرات اقتصاددانان و کارشناسان بخش اقتصادی با دیدگاه های مختلف در تصمیم‌گیری‌های کلان ستاد اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل جلسات منظم این ستاد نشان داد دولت به عهد خود برای تصمیم گیری براساس خرد جمعی و پرهیز از تصمیمات سلیقه ای در برنامه ریزی و سیاستگذاری‌های کلان اقتصادی پایبند بوده است و حضور مسئولان ارشد اقتصادی کشور در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی هر هفته در دو نوبت، نشان اهتمام جدی دولت در حل مسائل اقتصادی و تلاش ساختاری برای ایجاد هماهنگی در اقدامات اقتصادی دولت بوده است.
 روحانی با قدردانی از حضور منظم ، با انگیزه و پشتکار همه اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی بویژه دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جلسات برگزار شده، از نقش مهم ایشان در هماهنگی اجرای تصمیمات این ستاد در دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی تشکر کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.