دولت به متقاضیان ساخت هتل و اماکن تفریحى و گردشگردى تسهیلات اعطا می‌کند

با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کشور؛

سید حسن موسوی گفت: دولت، به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای احداث هتل و اماکن گردشگری و تفریحی تسهیلات مناسب با یارانه پرداخت می کند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از دولت، سید حسن موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره برنامه های این سازمان برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های امروز کشور برای ورود ۵/۷ میلیون گردشگر که برای سال ۹۱ پیش بینی کرده ایم، کافی است اما لازمه آن این است که خدمات را ارتقا داده و بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این عدد در جذب گردشگر به کشور، باید سهم هر استان مشخص شود تا هر یک از استان‌ها مکلف شوند برای ورود گردشگران خارجی برنامه ریزی کنند.

موسوی افزود: امیدواریم امسال این تعداد را که مانند سال گذشته با رشد ۱۵۰ درصدی مواجه است، محقق کنیم. اگر این موضوع مسیر خود را طی کند به سمت جذب ۲۰ میلیون گردشگر برای سال بعد پیش خواهیم رفت.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری به صورت جدی در چند ماه اخیر دنبال می‌شود که البته این موضوع از ابتدای دولت نهم و دهم شروع شده بود و تاکنون هم ادامه یافته است اما در چند ماه اخیر شدت پیدا کرده و به سمت تجهیز منابع مالی برای اعطای تسهیلات به منظور ساخت اماکن تفریحی، هتل‌های مناسب و استاندارد، توسعه زیر ساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقلی و امکاناتی از این قبیل در حال حرکت هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: از تمام متقاضیان ساخت هتل دعوت می کنیم که ما را در این زمینه یاری دهند و دولت هم برای احداث هتل و اماکن گردشگری و تفریحی تسهیلات مناسبی همراه با یارانه اعطاء می کند و یارانه ای به منظور ایجاد تسهیلات برای توسعه زیرساختهای گردشگری در بودجه های سالانه در نظر گرفته خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.