دولت به سوی تک نرخی شدن ارز می رود

۱۶ام بهمن ،

بینا- پس از خروج برنج از اولویت اول اظهاراتی مبنی بر خروج روغن خام و گوشت قرمز از لیست‌ کالاهای اولویت اول و دوم نیز مطرح شد که نشان می دهد دولت به سوی تک نرخی شدن ارز در حرکت است.
به گزارش بینا، محسن بهرامی ارض اقدس،  با بیان اینکه تنگناهای ارزی سبب تغییر اولویت های کالایی از سوی دولت شده است،به ایلنا اظهار داشت: پس از خروج برنج از اولویت اول اظهاراتی مبنی بر خروج روغن خام و گوشت قرمز از لیست‌ کالاهای اولویت اول و دوم نیز مطرح شد که نشان می دهد دولت به سوی تک نرخی شدن ارز در حرکت است.
وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه تدوین بودجه سال ۹۲ هستیم و نرخ ارز در این بودجه ۲ هزار تومان عنوان شده پس نباید ارز مرجع ۱۲۲۶ برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شود؛ چرا که بلافاصله پس از اعلام این نرخ، فروشندگان کالاهای خود را با نرخ مجلس تطبیق خواهند داد.
بهرامی با بیان اینکه سیستم توزیع در کشور نیاز به نظارت بیشتر دارد، خاطر نشان کرد: اگر این رویه ادامه پیدا می کرد با دوگانگی در بازار مواجه می شدیم؛ اینکه کالایی با نرخ ۱۲۲۶ خریداری می شد اما با نرخ مبادله ای و یا آزاد به دست مصرف کننده می رسید.
او اضافه کرد: به عنوان مثال برنج به قیمت ۲۸۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۵ هزار تومان عرضه می شد اما با اصلاحاتی که صورت گرفته قیمت ها واقعی می شوند.
وی با بیان اینکه نرخ ارز به صورت مصنوعی پایین بود و باید اصلاح می شد،تصریح کرد: حذف ارز مرجع کالاهای اساسی مقدمه ای برای تک نرخی شدن ارز است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.