دولت تعیین کننده “مدیران بانکها” و بیمه‌های واگذار شده به بخش خصوصی نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هشتاد درصد تصمیمات اعمال شده برای اعمال مدیریت در بانکها و بیمه‌های واگذار شده به بخش خصوصی توسط سهامداران بلوکی اعمال می‌شود.

پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، گفت: دولت در  تصمیم‌گیری بانکها و بیمه‌های واگذار شده تنها مداخله‌کننده نیست بلکه تکلیف مدیریت در نهادهایی که دولت بخش عمده سهام خود را واگذار کرده صرفا براساس نظر تمام سهامداران انجام می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: یکی از ایرادات وارده به طبیعت بورس این است که سهامداران خرد نمی‌توانند به تنهایی برای تصمیم‌گیریهای مهم در رابطه با عملکرد دستگاههای واگذار شده مانند بانکها و بیمه‌ها تصمیمات لازم را اعمال کنند بلکه این سهامداران بلوکی می باشند که اقدام به اعمال مدیریت در بانکها و بیمه‌های واگذار شده به بخش خصوصی می‌کنند.

پوری‌حسینی با بیان اینکه معمولا در مورد واگذاریهای بزرگ بورس هم به این صورت نیست که ۸۰ درصد سهام واگذار شده شرکتها به صورت ریز باشد، گفت: اینکه گفته می‌شود دولت تنها تصمیم ‌گیرنده اصلی در مدیریت بانکها و بیمه‌های واگذار شده به بخش خصوصی است به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست، زیرا دولت هم مانند سایر سهامداران دارای یک حق رای است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: شاید این موضوع به سبب این باشد که برخی از این بانکها و بیمه‌های واگذار شده بخشی از سهامشان مربوط به سهام عدالت است که در این خصوص دو سهم مربوط به سهام عدالت و یک سهم جز حق رای دولت محسوب می‌شود، از نگاه ما سهام عدالت جز بخش خصوصی است.

وی در پایان گفت: در قبل شاید مدیران این نهادهای واگذار شده به بخش خصوصی توسط دولت انتخاب می‌شدند که شاید این روند در شرایط فعلی انجام شود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.