دولت جلوی ریخت و پاش ها را دربودجه ۹۲ بگیرد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

چکیده: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر تقدیم لایحه بودجه کل کشور تا ۱۵ آذر به مجلس، از دولت خواست تا بودجه ۹۲ را مقاومتی ومتناسب با زیرساختهای موجود تنظیم کند و جلوی ریخت و پاش ها را بگیرد.

 به گزارش تفسیری ارانیکو به دنقل از خبرگزاری خانه ملت سید سعید زمانیان  گفت: سوال از رییس جمهور حق قانونی نمایندگان است ونمایندگان مجلس برای روشن شدن بعضی ابهامات ازاین ابزار استفاده می نمایند.

نماینده مردم شهرکرد درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که فشارها و محدودیت های خارجی باید مدیریت شود افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی به عدم مدیریت، نبود برنامه ریزی وبخشی به تحریمها برمی گردد.

وی با تاکید بر این که می توان تحریمات را با مدیریت درست دور زد اظهارداشت: سوال نمایندگان از رییس جمهور بیشتر حول محور بی انضباطی دربازار ارز و سیاستهای دولت برای ساماندهی آن است که اگر پاسخ منطقی بدهند و پاسخهایشان قانع نماینده باشد سوال منتفی خواهد شد.

زمانیان با تاکید بر این که سوال از رییس جمهور به منظور شفاف سازی اقدامات دولت، حق نظام و مردم است درباره احتمال لجبازی و تقابل دولت درصورت استیضاح وزرا یا مطرح شدن سوال از رییس جمهورافزود: این اقدام بچه گانه است و متهم نمودن مجلس به تقابل با دولت درست نمی باش و منویات رهبری هم بر این مبناست که قوا درکنار مردم مشکلات را حل نمایند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس درادامه با اشاره به تشدید تحریمات و با تاکید براین که همه دستگاهها و وزارتخانه ها باید مختصات جنگ اقتصادی را بشناسند اظهارداشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری براقتصاد مقاومتی ، تغییر درقوانین و مقررات، نگرش ها و رفتارها، نوع مصرف و بها نمود دستگاهها وتقویت تولید ضروری است.

نماینده مردم شهرکرد درمجلس بر این مطلب که اقتصاد مقاومتی باید مبتنی بر حمایت از تولید به معنای واقعی باشد تاکید نمود و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد منهای نفت و سرمایه گذاری درآمدهای نفتی دربخش تولیدات صنعتی، کشاورزی و سایربخش ها است.

وی درباره بودجه سال ۹۲ و احتمال تاخیر درارایه آن گفت: دولت موظف است تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را ارایه کندچرا که تاخیر درارایه بودجه مانند سال ۹۱ ، سال مالی را تغییر می دهد و درعمل ۶ ماه از سال از دست می رود.

زمانیان از دولت خواست تا بودجه ۹۲ را مقاومتی ومتناسب با زیرساختهای موجود تنظیم کند و جلوی ریخت و پاش ها را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس درباره پیشنهاد انتشار یافتنکوپن گفت: بعضی اقتصاددانان درشرایط کنونی اقتصاد معتقد به انتشار یافتنکوپن برای کالاهای اساسی می باشند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.