دولت خسارت های کرونایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش دهد

دولت خسارت های کرونایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش دهد

ایسنا/مازندران یک فعال فرهنگی اجتماعی خواستار ورود ستاد ملی مقابله با کرونا به تبعات خسارت بار این ویروس مرگبار در حوزه فعالیت های غیر بهداشتی شد.

عقیل امامی در گفت و گو با ایسنا گفت: کرونا غیر از خسارت های بهداشتی و اقتصادی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز زیان های هنگفتی به کشور تحمیل کرده است.
وی با اشاره به بیکاری گسترده صنوف و فعالان غیر اداری در اثر شیوع کرونا افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا علاوه بر تدوین بسته های حمایتی معیشتی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز باید بسته های مشابه تهیه ، تصویب و ابلاغ کند.
امامی یادآورشد: جوانان و جمعیت مولد جامعه بیشترین ضربه فرهنگی را از بحران کرونا متحمل شده اند.
وی با اشاره به داده های آماری درخصوص مبتلایان به کرونا ادامه داد: این ویروس مهاجم مبتلایان را نیز درگیر مشکلات رفتاری و فرهنگی می کند که باید برای این مهم نیز چاره جویی شود.
این فعال فرهنگی اجتماعی لزوم توجه به تغییر سبک زندگی اجتماعی در شرایط بحران کرونا را یادآورشد و افزود: سبک زیست اجتماعی در اثر شیوع این بحران تا سالهای آتی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت جامع است.
وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی های علمی باز توانی جمعیت درگیر با بحران کرونا به تصویب و ابلاغ بسته های همپوشان سیاست های حمایتی نیاز دارد .
به گفته وی وزارت کشور بعلت جامعیت نقش فرهنگی واجتماعی آن در جامعه  باید گرانیگاه سیاست های پشتیبان این حوزه باشد.
امامی رویکرد متفاوت کشورمان با سایر کشورها در حوزه فرهنگی و اجتماعی را یادآورشد و افزود: رویکرد مبتنی بر دین مبین اسلام در امتزاج با دستورات بهداشتی الگوی تمام عیار مردم کشورمان در برون رفت از شرایط بحرانی کرونا است و در این ارتباط توسل به امامان و معصومین (ع) راهگشا خواهد بود.
این فعال حوزه رسانه همچنین رصد و ارزیابی تحولات فرهنگی در شرایط حاضر و مقایسه آن با گذشته را مهم دانست وتصریح کرد: این برهه تاریخی می تواند درآینده مبنای رفتار اجتماعی در شرایط بحرانی و اضطرار قلمداد شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.