دولت در تنظیم بازار مرغ هوشیار عمل کند

بهرام بیرانوند در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: مشکلاتی که در بازار مرغ و قیمت آن ایجاد شده نباید بوجود می‌آمد و دولت نیز باید در این زمینه هوشیار عمل کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای سلامی ادامه داد: نبود مدیریت اقتصادی متعادل در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باعث شده است تاقیمت مرغ دربازار افزایش یابد.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود در بازار محصولات کشاورزی و دامی در کشورافزود:نبود مدیریت اقتصادی متعادل در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باعث شده تا اوضاع قیمت محصولات کشاورزی و دامی نابسامان شده و تولید کنندگان و مصرف کنندگان از وضع موجود رضایت نداشته و به اقشار آسیب پذیر بیش از گذشته فشار اقتصادی وارد شود.

این نماینده مجلس نهم با بیان این که لجام گسیختگی و افزایش قیمت مرغ موجب ورشکستگی تولیدکنندگان و خارج شدن آنان از گردونه تولید می شود، اظهار داشت: تا چندی پیش اگر قیمت گوشت قرمز به هر دلیلی افزایش می یافت، مردم گوشت مرغ را جایگزین آن می کردند اما رشد بی رویه قیمت مرغ در ماه های اخیر موجب ضرر و زیان مردم شده است زیرا با این وضعیت دیگر مرغ جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز نیست.

بیرانوند تصریح کرد: در شرایطی که میزان تولید گوشت مرغ کاهش یافته و پاسخگوی تقاضا و نیاز بازار نیست، قیمت این محصول افزایش می یابد که به این ترتیب همواره یک سیکل نابسامان در عرضه و تقاضای مرغ به وجود می آید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس زنجیره های تولیدو توزیع در زنجیره محصولات دامی و به خصوص گوشت مرغ باید شناسایی شده وزنجیره های تازه ای ایجاد و تقویت شودتا از این طریق بازار نیز تنظیم و به ساماندهی برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: بر اساس هزینه های تولید و ادعای تامین دان ارزان قیمت، مرغ نباید بیش از ۵هزار تومان باشد

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.