دولت دست از سر سینما بردارد/جشنواره شکل دیرگی به خود می‌گیرد

۱۰م دیماه ،

یک کارگردان سینما گفت: برپایی جشنواره بین المللی فیلم فجر زمانی وضعیت بهتری به خود می گیرد که دولت دست از سر سینما بردارد.

قربان محمدپور کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از بزرگترین مزیت های برپایی جشنواره بین المللی فیلم فجر که تا یک آماه آینده نیز شاهد دوره ای دیگر از آن خواهیم بود این است که سالی ۱۰ روز به هنرمندان و اهالی سینمایی این فرصت داده می شود تا دوره هم جمع شوند.
وی افزود: برپایی جشنواره این فرصت را به فیلمساز می‌دهد تا وقتی اثرش اکران شد به همراه مخاطب به تماشای آن بنشیند و از نقاط ضعف و کمی و کاستی کارش آگاه باشد.
کارگردان فیلم سینمایی “دل بی قرار” افزود: اما مشکل بزرگی که جشنواره سالها با آن روبروست حضور فیلمهای دولتی است وقتی دولت با هزینه های میلیاردی بر روی پروژه های سینمایی سرمایه گذاری می کند برای بخش خصوصی این نگرانی وجود می آید که جایی برای فیلم من در جشنواره هست.
این کارگردان تصریح کرد: سال قبل فیلم هایی در بخش مسابقه به نمایش درآمدند که شاید حقشان نبوده است ترک سالن ها توسط مخاطبانی آن هم بعد از قبل ۲۰ دقیقه از نمایش فیلم ها حاکی از این بود که برخی فیلمهایی که در بخش مسابقه به نمایش درآمدهاند شایستگی این بخش را نداشته اند.
وی اظهار داشت: اگر دولت دست از سر سینمای ما بردارد و فقط از ما حمایت کند و نظارت بر این عرصه داشته باشد قطعاً وضعیت بهتری را برای جشنواره فیلم فجر شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: دولت ضربه بزرگی با ساخت فیلمهای میلیاردی اش به گیشه های سینمایی زده است وقتی بازیگری برای بازی فیلمهایی توسط دولت ساخته می شود دستمزدهای میلیونی می گیرد دیگر به راحتی حاضر نمی شود در هر فیلمی و با هر بودجه ای بازی کند.
محمدپور ادامه داد: جشنواره فیلم فجر تنها مکانی است که فیلمسازان در آن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند اجازه ندهیم این فضا به راحتی خدشه دار شود. /ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.