دولت دهم نخستین دولت الکترونیک کشور است

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ‘رضا تقی پور’ روز یکشنبه در همایش توسعه فناوری های پایه شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: افزایش ۱۰ درصد در پهنای باند ارتباطات ۲/ ۱ تا ۱۴ /۱ درصد افزایش در تولید ناخالص ملی را به دنبال دارد و از سوی دیگر افزایش در تولید ملی نقش مهم و تاثیرگذاری در ایجاد رقابت در سطح ملی ، رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ایجاد اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با اجرای کامل اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی باید زیربنای اصلی توسعه اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود و توانمندسازی بخش خصوصی درگروی ایجاد فضای مناسب رقابتی برای شرکت های دانش بنیان است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد : حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از حوزه هایی است که در آن به سرعت و بدون نیاز به سرمایه گذاری کلان و تنها با استفاده از مغزافزار می توان ‘تولید’ داشت و با وجود رکود جهانی و تاثیر کم و بیش آن در کشور ، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به رغم تحریم ها سال به سال شاهد رشد و توسعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با افزایش حجم ارایه خدمات به صورت الکترونیک نیاز به پهنای باند نیز افزایش می یابد که این نیاز روز به روز در حال گسترش است .

وزیر ارتباطات همچنین مدیریت اینترنت را از ارزش های جدید در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات دانست و گفت: این ایده برای نخستین بار توسط جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی مانند اتحادیه جهانی مخابرات مطرح شد و در حال حاضر روز به روز بر طرفداران این طرح افزوده می شود چراکه مدیریت اینترنت نباید در دست چند کشور باشد.

تقی پور افزود : براین اساس باید شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود زیرا راه اندازی این شبکه موجب افزایش ظرفیت تولید داخلی می شود . با راه اندازی این شبکه می توان با مدیریت بومی در حوزه های مختلف برنامه ریزی کرد .

وی افزود: این شبکه باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به صورت کامل در کشور راه اندازی شده باشد از این رو فاز نخست آن تا پایان شهریورماه امسال در کشور اجرایی می شود .

تقی پور یادآور شد که اینترنت به عنوان یک خدمت در کنار شبکه ملی اطلاعات خواهد بود، اما به عنوان زیرساخت در این شبکه مطرح نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات مشکل امنیت اطلاعات را در کشور برطرف و زمینه حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد را فراهم می‌کند.

همایش توسعه فناوری های پایه شبکه ملی اطلاعات امروز – یکشنبه – در دانشگاه صنعتی امیرکبیربرگزار شد .

علمی**۹۱۹۰**۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۲۴۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.