دولت روحانی نگاه مثبتی برای توسعه روابط با عربستان دارد

سفیر ایران در عربستان:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، برخورد طرف سعودی با زائران ایرانی را مطلوب توصیف کرد و گفت: دولت دکتر روحانی نیز نگاه مثبتی برای توسعه روابط با عربستان سعودی دارد که امیدواریم حجاج کشورمان در عمل بتوانند این علاقمندی و توسعه روابط را در جهت ایجاد اتحاد و وحدت میان مسلمانان نشان دهند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ستاد اطلاع رسانی حج ۹۲، سید محمدجواد رسولی محلاتی با بیان این مطلب گفت: زائران برای تقویت بعد وحدت‌آفرینی حج باید از آنچه که مایه وهن جهان اسلام و میهن عزیزمان است اجتناب کنند.   

سفیر ایران در عربستان سعودی افزود: جهان اسلام با مشکلات بسیار بسیاری روبرو است و کشورهای اسلامی بحران‌های بسیاری را پشت سر می‌گذارند و متاسفانه این مشکلات سبب شده که مردم این کشورها تحت تاثیر این تحولات، مظلوم واقع شوند و گرفتاری‌های بسیاری داشته باشند. از این رو حج امسال باید تجلی وحدت در میان مسلمانان و جهان اسلام باشد تا در پرتوی این وحدت بتوانیم خواست دشمنان را کمرنگ و بی تاثیر کنیم.

رسولی محلاتی با قدردانی از مسئولان کشور میزبان گفت: امسال همکاری مسئولان عربستان سعودی با کلیه حجاج به خصوص حجاج ایرانی همراه با یک برخورد بسیار خوب، توام با محبت، مهربانی و ضروریان‌نوازی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت دکتر حسن روحانی نیز نگاه مثبتی برای توسعه روابط با عربستان سعودی دارد که امیدواریم حجاج کشورمان در عمل بتوانند این علاقمندی و توسعه روابط را در جهت ایجاد اتحاد و وحدت میان مسلمانان نشان دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی گفت: حج امسال می‌تواند عاملی برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان و رفع اختلافات و همکاری در جهت حل مشکلات جهان اسلام باشد. امیدواریم زائران ایرانی نیز در این جهت گام بردارند و از بحث‌های تفرقه‌انگیز که خواست دشمنان جهان اسلام است، دوری کنند.

وی همچنین با اشاره به بعضی مقررات تازه عربستان سعودی، از زائران کشورمان خواستار شد تا نسبت به رعایت مقررات و حساسیت‌های کشور میزبان اهتمام داشته باشند.

رسولی محلاتی در این باره گفت: زائران به محدودیتی که برای همراه داشتن حداکثر مبلغ ۵ هزار دلار وضع شده است دقت کنند. همچنین در بحث به همراه آوردن داروهای‌شان نیز دقت داشته باشند که با نظر پزشکان معتمد مرکز پزشکی حج و زیارت، داروهای مجاز از نظر کشور عربستان را همراه خود بیاورند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.