دولت سودان مخالفان را به شرکت در مذاکرات فراخواند

۱۳م دیماه ،

رییس‌جمهوری سودان از تمامی اشخاص و گروه‌های مسلح مخالف دولت در این کشور خواست با به‌کارگیری منطق و تعقل وارد مذاکرات شوند تا از این طریق منافع این کشور در بهترین حالت ممکن تامین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، عمر البشیر، رییس‌جمهوری سودان اعلام کرد: از تمامی اشخاص و جناح‌های مسلح می‌خواهیم در مذاکرات شرکت کنند تا از این طریق به توافق لازم در مسائل سیاسی دست یابیم.

رییس‌جمهوری سودان در ادامه تصریح کرد: چالشی که پیش روی ما قرار دارد این است که به اتحاد در داخل دست یابیم. کشور ما برای همه به اندازه‌ کافی وسیع است و در نتیجه هیچ نیازی به حمل سلاح در سودان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد که از تمامی مردم سودان از جمله شورشیان این کشور می‌خواهد در فرآیند تدوین پیش‌نویس قانون اساسی همکاری داشته باشند.

عمر البشیر اعلام کرد: ما از تمامی اشخاص دعوت به عمل آورده‌ایم تا با مشارکت در فرآیند مذاکرات، نقطه‌نظرات خود را به اشتراک بگذارند. ما نظر هیچ‌کسی را از قلم نخواهیم انداخت.

رییس‌جمهوری سودان هم‌چنین اعلام کرد که کشورش آمادگی داشتن روابطی حسنه با تمامی کشورهای همسایه را دارد.

وی تاکید کرد: ما روابط بسیار خوبی با بسیاری از کشورهای همسایه سودان داریم و در حال حاضر فعالیت‌های خود را با هدف توسعه‌ روابط با سودان‌جنوبی پیگیری می‌کنیم.

عمر البشیر تصریح کرد: تاکید می‌کنیم آماده‌ایم روابطی دوستانه و سازنده با کشور سودان‌جنوبی داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.