دولت قبل تشکلهای غیر دولتی را جاسوسان غرب می دانست

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

ˈعیسی کلانتریˈ روز دوشنبه در چهارمین کنگره سراسری کشاورزی کشور که با حضور رئیس جمهور برگزار شده بود افزود: اولین کنگره خانه کشاورز به میزبانی رئیس جمهوری دولت هفتم و هشتم برگزار شد و چهارمین کنگره خانه کشاورز با حضور دکتر ˈحسن روحانیˈ رئیس جمهوری دولت یازدهم آغاز به کار کرده است. به نقل از وی، تنها در کنگره دوم و سوم خانه کشاورز مهمانی از تشکلها نداشتیم.
وی خطاب به رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید گفت: همه درک می کنند که شما در بدترین و سخت ترین شرایط سیاسی و اقتصادی با وجود تحریم های شدید سکان دولت را در دست گرفته اید. کلانتری ادامه داد: شما در حالی دولت را تحویل گرفتید که نقدینگی از مرز ۵۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده بود و بیکاری بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت و بدهی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی ارث شما از دولت سابق است.
به گفته دبیر کل خانه کشاورز، دولت تدبیر و امید در شرایطی سکان امور را به دست گرفت که کشور، ضعیف ترین روابط را با کشورهای خارجی داشت و بر اثر بی توجهی و بی تدبیری مسوولان با تحریمهای بی سابقه روبرو بود.
وی گفت: رشد منفی اقتصادی، درآمدهای غیر واقعی، تخریب منابع تولید و کسری بودجه، پایمال شدن حقوق نسل های بعد، از بین رفتن منابع تجدید ناپذیر و تجدید پذیر و توسعه ناپایدار به دولت فعلی انتقال یافته است.
کلانتری با بیان این که، این وضع اقتصادی در حالی شکل گرفت که طی هشت سال قبل دولت دارای بیشترین درآمد بوده است، اظهار داشت: هدر رفتن ۷۰۰ میلیارد دلار درآمدهای ارزی توسط دولتی که قطعنامه شورای امنیت را کاغذ پاره ای بیش نمی دانستند و تحریم هایی که کمر کشور را خم کرد و چیزی جزء تورم و بیکاری نصیب مردم نکرد و این در حالی بود که صدایی از کسی درنیامد.
وی اظهار داشت: حال بخش کشاورزی با تمام این مشکلات، مطمئن است که با کلید تدبیر و امید و حمایت رهبری معظم انقلاب اسلامی و صبر و حمایت مردم ایران مشکلات را از سر راه بر می دارد و به بهبود وضعیت می رسد. وی همچنین به رانت خواران دولت قبل اشاره کرد و گفت: آنها دیگر نمی توانند به راحتی به رانت خواری خود ادامه بدهند و به دیگران تهمت ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه بزنند.
به گفته کلانتری، اکنون وضعیت کشاورزی کشور به سبب کمبود سرمایه و نقدینگی، کمبود منابع آبی مناسب، شور بودن آب و خاک، کاهش بهره وری تولید، هزینه های کمرشکن و مشکلات قانونی در زمینه ورود تکنولوژی به بخش به شدت بیمار و ناهنجار شده است و انتظار می رود این بخش مورد حمایت دولت قرار گیرد. وی به عنوان نماینده کشاورزان کشور به رئیس جمهوری دولت یازدهم قول داد تا زمانی که در راستای شعارهای انتخاباتی خود قدم بر می دارد، کشاورزان با جان و مال خود از دولت حمایت کنند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.