دولت کنترل قیمت ها را به صورت جدی دنبال کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس نحوه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها را با حضور مسوولان اقتصادی کشور بررسی کردند.

حجت الاسلام ‘غلامرضا مصباحی مقدم’ رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس در این جلسه نقطه نظرات این کمیسیون درمورد اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها را تشریح کرد.

وی اظهارداشت: ما همواره از اصل اجرای این قانون حمایت و تاکید کرده ایم که اجرای قانون هدفمندی یارانه ها آثار و برکات زیادی را دارد که نباید نادیده گرفت.

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس ادامه داد: ولی چگونگی اجرای این قانون حواشی را داشت که باید ارزیابی های لازم درباره آن انجام شود و مراقب باشیم در اجرای فاز دوم آن این مسایل تکرار نشود.

مصباحی مقدم همچنین گفت: دولت این پیشنهاد را مطرح کرد که سهم حمایت از تولید در قانون هدفمندی یارانه ها ۱۵ درصد در نظر گرفته شود ولی مجلس آن را به ۳۰ درصد افزایش داد.

وی ادامه داد: علت این افزایش آن بود که از تورم و بیکاری های موجود در جامعه نگران بودیم.

نماینده تهران در مجلس با بیان این که امروز مردم نگران تورم هستند، یادآور شد: سال گذشته نرخ سود سپرده ها به حداقل ۲۰درصد افزایش یافت طبعا نرخ سود تسهیلات نیز افزایش یافت که این نرخ ها بر ضد تولید و رشد بودند.

مصباحی مقدم ادامه داد: سال ، سال تولید ملی، حمایت از کا رو سرمایه ایرانی است و بنابراین ما باید از تولید داخلی حمایت کنیم.

وی از دولت خواست در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با احتیاط و تامل بیشتری گام بردارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با بیان این که در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در ۱۵ماه گذشته، ۱۳ مورد تخلف مشاهده شد، افزود: ما می خواهیم دولت و مجلس کمیته ای تشکیل دهند تا به این تخلفات رسیدگی شود و از این تخلفات جلوگیری کنند تا بتوانیم به تولید کمک اساسی کنیم.

مصباحی مقدم تاکید کرد که دولت و به ویژه وزرات صنعت، معدن و تجارت باید کنترل قیمت ها را به صورت جدی دنبال کنند.

سیام**۹۱۲۱**۹۱۳۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۴۶۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.