دولت لایحه بودجه را ارائه نکند تنخواه ۲ یا ۳ ماهه تصویب می‌کنیم

۰۸ام بهمن ،

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه اصل موضوع نشست‌های مشترک دولت و مجلس شناسایی آسیب‌های اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و رفع آن‌هاست، گفت: در صورتی که دولت لایحه بودجه را ارائه نکند، ناگزیریم تنخواه دو یا سه‌ماهه تصویب کنیم.

محمدرضا باهنر نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به نشست‌های مشترک دولت و مجلس با حضور روسای این دو قوه اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها نتیجه قابل قبولی داشته و ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اهداف این نشست‌ها تصریح کرد: اصل موضوع جلسات دولت و مجلس پیرامون شناسایی آسیب‌های اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها و رفع این آسیب‌ها است.

نایب رئیس مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: هدفمند‌سازی یارانه‌ها یک موضوع قابل قبول و خطیر است که باید در کشور به نفع کامل اجرا شود .

وی افزود: گام اول این طرح با تعامل دولت و مجلس برداشته شد که ایراداتی در اجرای فاز اول وجود داشت هر چند بعضی نکات مثبت هم داشت ولی باید آسیب‌های اجرای فاز اول شناسایی و مرتفع شود.

نماینده تهران در ادامه تصریح کرد: نشست‌های مشترک دولت و مجلس مسائل دیگری نیز مطرح شد که از جمله آن‌ها مساعدت دولت و بعضی اقشار که تحت فشار اقتصادی می باشند بود که باید در خصوص آن‌ها تصمیم گیری می‌شد.

باهنر همچنین به موضوع بررسی لایحه بودجه سال آینده در این جلسات اشاره کرد و گفت: ارائه لایحه بودجه مسئله دیگری است که در این جلسات پیگیری می‌شود.

نایب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس دولت مکلف است ۱۵ آذر ماه سال جاری بودجه را به مجلس ارائه کند ولی تا به امروز در اجرای این مهم تاخیر داشته است.

وی تصریح کرد: کشور از اول فرودین سال ۹۲ نیاز به قانون و بودجه دارد چرا که اگر قانون و بودجه وجود نداشته باشد دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد.

باهنر اظهار داشت: دولت یا باید لایحه‌ای چند دوازدهمی بدهد که مجلس به او فرصت دهد و یا این که مجلس مجبور است به صورت تنخواه دو الی سه ماه قانون تصویب کند تا بتوان کشور را اداره کرد.

گفتنی است؛ جلسات مشترک دولت و مجلس با حضور روسای دو قوه ، تیم اقتصادی دولت و مجلس و بعضی صاحبنظران اقتصادی از چندی قبل آغاز شده و ادامه دارد.

انتهای‌پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.