دولت لوایح حمایت از سالمندان را به مجلس ارائه دهد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم حمایت از قشر سالمند جامعه از سوی مسئولین دولتی تاکید کرد و گفت: نگاه به سالمندان تنها یک نگاه حمایتی است که دولت باید با استفاده از ظرفیت‌های خود نیازها را بررسی و در این راستا لوایح حمایت از سالمندان را به مجلس ارائه دهد.

سید امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی سالمندان گفت: به صراحت می‌توان گفت که ما در زمینه به‌کارگیری تجربه و حضور سالمندان در بین خودمان نه کار آموزشی مناسبی انجام داده‌ایم و نه برنامه‌ریزی داشتیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش طول عمر و امید به زندگی افراد در کشور و به‌تبع آن رشد جمعیت سالمندان طبیعتا باید از این سرمایه‌های اجتماعی حداکثر استفاده شود، بنابراین نیاز به سرمایه‌گذاری در نهادهای فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و… بیش از پیش احساس می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: به لحاظ قانونی و حقوقی تاکنون در کشور نگاهی حمایتی به سالمندان شده و نه به‌کارگیری تجربیات آنان حاکم بوده است، در صورتی که این سالمندان هستند که باید جامعه را حمایت کنند و لذا باید در این زمینه تدبیری اندیشیده و برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه موضوع حمایت از سالمندان موضوع بین‌بخشی است، اظهار داشت: حمایت از  سالمندان یک موضوع بین‌بخشی است که نیاز به همکاری و استفاده از ظرفیت‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و…. دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در پایان تصریح کرد: دولت باید با استفاده از ظرفیت‌های خود نیازها را بررسی و در این راستا لوایح حمایت از سالمندان  را به مجلس ارائه دهد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.