دولت محصولات کشاورزان را به قیمت مناسب خریداری کند

۱۴م دیماه ،

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: تنها انتظاری که از دولت می‌رود این است تا محصولات کشاورزان را به قیمت مناسب خریداری کند چرا که عدم توجه به این موضوع نه تنها سبب پیشرفت بلکه بخش کشاورزی را دچار رکود بی‌سابقه‌ای خواهد کرد.

محمدرضا امیری کهنوج نماینده مردم کهنوج و منوجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های فراوان بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال و عدم توجه مسئولان به این بخش، گفت: بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها مظلوم واقع شده و عملکرد مسئولان براساس شعار و حرف در این حوزه صورت گرفته است.

وی در تشریح مشکلات بخش کشاورزی اظهار داشت: عدم رواج کشاورزی صنعتی، اراضی خرد و تفکیک شده، وجود ناهمواری در زمینه‌های کشاورزی، استفاده از شیوه غلط در آبیاری که نیاز به آب را افزایش داده و نیز عدم تعریف الگوی کشت از موانع توسعه بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مدیریت صحیح از وزارت جهادکشاورزی اعمال نمی‌شود، تصریح کرد:‌ عدم تعریف الگوی کشت از طرف وزارتخانه سبب شده است تا در اثر عدم هماهنگی، افزایش و یا کمبود در یک نوع محصول کشاورزی را در سال‌های متمادی تجربه کنیم.

امیری کهنوج تعدد در حوزه مدیریتی را از دیگر موانع توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود: اکنون در فصل برداشت ذرت شاهد واردات ذرت هستیم که تعدد در حوزه مدیریتی سبب شده تا کسی پاسخگوی سبب این واردات نباشد.

وی تاکیدکرد: تولید داخلی در بحث ذرت پاسخگوی نیاز کشور نیست ولی می‌توان با خرید ذرت کشاورزان به تولید داخل بها داده، سپس برای جبران کمبود آن نسبت به واردات ذرت اقدام کرد.

نماینده مردم کهنوج و منوجان در پایان با بیان اینکه دولت با ید اهتمام ویژه نسبت به بخش کشاورزی داشته باشد، بیان داشت: تنها انتظاری که از دولت می‌رود این است تا محصولات کشاورزان را به قیمت مناسب خریداری کند چرا که عدم توجه به این موضوع نه تنها سبب پیشرفت بلکه بخش کشاورزی را دچار رکود بی‌سابقه‌ای خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.