دولت مصر امنیت و آزادی شیعیان را تامین کند

۰۴ تیرماه ۱۳،

مرکز مدیریت حوزه های علمیه با محکومیت حمله تکفیری های مصر به شیعیان و شهادت مظلومانه علامه شیخ حسن شحاته، از دولت این کشور خواست امنیت و آزادی پیروان مکتب اهل بیت(ع) را تامین کند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با محکومیت حمله تکفیری‌های مصر به شیعیان و شهادت مظلومانه علامه شیخ حسن شحاته، از دولت این کشور خواست امنیت و آزادی پیروان مکتب اهل بیت(ع) را تامین کند. 

این نهاد حوزوی در بیانیه ای، با محکومیت شدید حمله تکفیری های مصر به شیعیان و شهادت مظلومانه علامه شیخ حسن شحاته، از دولت این کشور خواست امنیت و آزادی پیروان مکتب اهل بیت(ع) را تامین کند تا آنان بتوانند در امنیت کامل، به شئونات خویش پرداخته و در کنار دیگر مسلمانان زندگی نمایند.
 
مرکز مدیریت حوزه های علمیه همچنین از علمای بزرگ مصر اساتید و فرهیختگان و ریاست محترم نهاد علمی بزرگ الازهر مصر که طی سالیان طولانی، نماد اعتدال و وحدت بین امت اسلامی بوده و در پیشینه درخشانش تاسیس دارالتقریب بین المذاهب را دارد، خواست که نقش بی‌بدیل خود را در مبارزه و محو حرکت‌های افراطی و تکفیری در صحنه حساس مصر امروز، ایفا نموده و از نفوذ القائات شیعه هراسی در جامعه مسلمین جلوگیری به عمل آورد و توطئه شوم تفرقه میان فرق اسلامی را خنثی کند.
 
متن بیانیه مدیریت حوزه های علمیه در پی می‌آید:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
حمله به منزل شیعیان و به شهادت رساندن علامه شیخ حسن شحاته عالم بزرگ دینی شیعیان مصر، همراه سه تن از یارانش به دست تکفیری‌های مصر بار دیگر چهره کریه آنان را در دشمنی با اسلام و آموزه‌های بلند آن به جهانیان نشان داد.
 
حوزه‌های علمیه ضمن تقبیح هر گونه اقدام افراط‌گرایانه و محکوم نمودن تکفیر مسلمانان، از علمای بزرگ مصر، اساتید و فرهیختگان و ریاست محترم نهاد علمی بزرگ الازهر مصر که طی سالیان طولانی، نماد اعتدال و وحدت بین امت اسلامی بوده و در پیشینه درخشانش تاسیس دارالتقریب بین المذاهب را دارد، می‌خواهد که نقش بی‌بدیل خویش را در مبارزه و محو حرکت‌های افراطی و اشاعه افکار تکفیری در صحنه حساس مصر امروز، ایفا نموده و از نفوذ القائات شیعه هراسی در جامعه مسلمین جلوگیری به عمل آورده و توطئه شوم تفرقه میان فرق اسلامی را خنثی نماید.
 
از دولت مصر نیز انتظار می‌رود، عاملان این جنایت شنیع را دستگیر و مجازات نموده و تدبیری بیاندیشد تا شیعیان و پیروان اهل‌بیت‌(ع) آن کشور در سایه آزادی مذاهب بتوانند در امنیت کامل به شئونات خویش پرداخته و در کنار دیگر مسلمانان زندگی نمایند.
 
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.