دولت منابع لازم برای افزایش مرخصی زایمان را در قالب اصلاحیه بودجه به مجلس بیاورد

اردیبهشت ۱۴۰۳

مرادی با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان زنان و مرخصی دو هفته‌ای پدران، گفت: دولت می‌تواند منابع لازم برای قانون افزایش مرخصی زایمان را در قالب اصلاحیه لایحه بودجه سال جاری به مجلس بیاورد.

“سالار مرادی” نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد احتمال تغییر قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از شش به نه ماه و مرخصی دو هفته‌ای پدران گفت: با توجه به اینکه این قانون در مجلس مصوب و به تایید شورای نگهبان رسیده و همچنین توسط دولت وقت ابلاغ شده است، بنابراین لازم‌الاجراست.

وی با بیان اینکه این قانون، پیرو بیانات مقام معظم رهبری در مورد تنظیم رشد جمعیت و فراهم شدن شرایط لازم برای کمک به خانواده‌هایی که مشتاق فرزندآوری می باشند تصویب شده است، افزود: دولت وقت در زمان تصویب این مصوبه، هزینه‌های مالی آن را قبول کرده بود و از آنجایی که سبب توقف این مصوبه از سوی دولت جدید، بحث‌های بار مالی این مصوبه است ، دولت می‌تواند امسال در قالب اصلاحیه بودجه سال جاری و یا سال‌ آینده در قالب  بودجه همان سال برای  این موضوع برنامه‌ریزی کند.

گفتنی است؛ مجلس شورای اسلامی ۲۰ خرداد ماه سال جاری(سال ۹۲) مرخصی زایمان مادران را از شش ماه به ۹ ماه افزایش داد و برای پدران هم مرخصی دو هفته‌ای در نظر گرفت، ۱۶ تیرماه سال جاری نیز هیات وزیران، اجرایی شدن مرخصی زایمان مصوبه مجلس از سوی تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و غیردولتی را مصوب کرد.

اما با استقرار دولت یازدهم به دستور اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس‌جمهور- تمامی مصوبات دولت از تاریخ /۳/۱ تا تصمیم گیری مجدد، غیر قابل اجرا اعلام شد که یکی از آن‌ها مصوبه افزایش مرخصی زایمان بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.