دولت منتظر برنامه کروش برای تامین هزینه های فوتبال

۲۹خردادماه،

ورزش > فوتبال ملی – اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران امشب ایران را ترک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ممتازنیوز؛ اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران که همراه با کاروان این تیم به ایران آمده بودند، امشب ایران را ترک می‌کنند. آن‌ها به کشورهای خودشان برمی‌گردند تا به خانواده‌هایشان سر بزنند. اعضای کادر فنی ۱۲ جولای (۲۱ تیر) به ایران برمی‌گردند تا تمدید قراردادشان با فدراسیون را نهایی کنند و کارشان را استارت بزنند. سیزدهمین لیگ برتر فوتبال ایران در همان روزها آغاز خواهد شد و کروش می‌تواند از آغاز لیگ، بازیکنان را زیر نظر بگیرد.
قرار است کروش در این مدتی که ایران را ترک می‌کند، برنامه‌ای برای بازی‌های دوستانه مورد نظرش بدهد تا فدراسیون فوتبال این بازی‌ها را برآورد هزینه کند. آن‌ها طبق این برآورد هزینه، از دولت درخواست بودجه می‌کنند. محمود احمدی‌نژاد در دیداری که با اعضای تیم ملی فوتبال داشت گفت که اگر فدراسیون بودجه درخواستی‌اش را به دولت بدهد، تا قبل از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش این بودجه را تصویب خواهد کرد. حسن روحانی هم در دیدار با ملی‌پوشان گفته بودجه درخواستی فدراسیون را تا حدی که امکان داشته باشد تصویب خواهد کرد.
هزینه فدراسیون فوتبال در سال قبل ۴۰ میلیارد تومان بود که بودجه دولتی آن تنها ۱۰ میلیارد تومان بود. البته همین بودجه ۱۰ میلیارد تومانی هم به طور کامل توسط دولت پرداخت نشده است. پیش‌بینی می‌شود تیم ملی در راه آماده‌سازی خود برای حضور در جام جهانی به بودجه‌ای حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز داشته باشد که این تنها هزینه تیم ملی بزرگسالان است. تیم‌های ملی فوتبال پایه، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان هم به بودجه‌های جداگانه احتیاج دارند که دولت برای موفقیت ایران در جام جهانی باید این بودجه را تامین کند.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.