دولت نه تنهاکارساز نیست بلکه مزاحم هم هست

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، حسین چمنی عصر امروز در گردهمایی مدیران شرکت شیر پگاه گرگان در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: همان‌طور که طی دو سال گذشته واردات علوفه به کشور صورت می‎گرفت، لازم است تا این روند ادامه پیدا کند تا علوفه به وفور در اختیار دامدار قرار بگیرد از طرفی برای تاثیرگذاری بر روی قیمت شیر خام باید واردات شیر خشک در کشور آزاد شود که البته ظاهرا چند ماهی است این عمل آزاد شده اما متاسفانه شیر خشکی که بتواند روی شیر خام در بازار تاثیر بگذارد هنوز وارد نشده و این امر کمی مشکوک است.
وی با بیان اینکه دست‎هایی مانع این دو عامل برای تثبیت شیر در بازار می‎شوند، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به شرایط قبل یارانه‎ای شدن برگردیم چراکه همه ما جراحی بزرگ اقتصادی را پذیرفته‎ایم و اگر بخواهیم به شرایط گذشته برگردیم اقتصاد مملکت ۲۰ سال به هم می‎ریزد.
حضور دولت در صنعت شیر کارساز نیست
سخنگو و مشاور شرکت صنایع شیر ایران متذکر شد: در صنعت شیر معتقد هستیم که حضور دولت علاوه بر اینکه کارساز نیست بلکه مزاحم نیز است.
چمنی با بیان اینکه اقتصاد آزاد باید شرایط رقابتی شدن را فراهم کند، خاطرنشان کرد: صنعت شیر از رقابتی‎ترین صنعت‌های کشور محسوب می‎شود لذا دولت باید از این صنعت بیرون برود و اجازه بدهد تا خود به خود قانون عرضه و تقاضا بر روی شیر خام قیمت‎گذاری کند.
وی ادامه داد: دولت باید تسهیلاتی در اختیار صنعت شیر قرار دهد تا تولید شیر خام افزایش یافته و این فرآورده با قیمت مناسب تولید شود.
خواسته مردم تثبیت قیمت شیر است
سخنگو و مشاور شرکت صنایع شیر ایران اضافه کرد: لازم است تا صنایع فرآوری همچنان در هر رقابت با یکدیگر زیاد شوند تا امکان اجحاف در حق مصرف‎کننده به وجود نیاید.
چمنی با بیان اینکه درخواست ما از دولت کاملا شفاف و روشن است، یادآور شد: ما در اقتصاد ایران باید اجازه بدهیم هر چیزی روال طبیعی خود را طی کند و اکنون فرصت بسیار خوبی است برای اینکه منویات دولت، صنعت و مردم اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه خواسته مردم تثبیت قیمت شیر است، خاطرنشان کرد: مردم هم از ما انتظار ندارند که ما شیر گران تولید کنیم و ارزان بفروشیم.
از دولت می‌خواهیم حباب قیمت شیر خام را از بین ببرد
سخنگو و مشاور شرکت صنایع شیر ایران در خصوص کارشناسی دولت برای تثبیت قیمت شیر اظهار داشت: باید بپذیریم قیمت ۹۳۰ تومان که دولت برای شیر خام با احتساب ۱۷ درصد سود برای دامدار در نظر گرفته اکنون منطقی است و دولت باید کمک کند که شیر خام با همین قیمت وارد کارخانه شود تا اتفاقی که دولت و مردم می‎خواهند رخ دهد.
چمنی با تاکید بر اینکه باید تنش از بازار گرفته شود، خاطرنشان کرد: آنچه ما از دولت می‎خواهیم این است که حباب قیمت شیر خام را از بین ببرد تا قیمت این فرآورده تثبیت شود اما متاسفانه هنوز شیر خام با قیمت بالای ۹۳۰ تومان عرضه می‎شود که در آن حباب قیمتی وجود دارد و اختلاف دولت و صنایع نیز در همین مسئله است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.