دولت یازدهم زیر بار زورگویی و سلطه‌گری آمریکا نرود/ خباثت در ذات این کشور است

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت جدید باید با دیپلماسی فعال جامعه جهانی را با خود همراه کند و زیر بار زورگویی آمریکا و غرب نرود.

“محمدصالح جوکار” نماینده مردم یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، با اشاره به اقدام سناتورهای آمریکایی در تنظیم لایحه‌ای به منظور قطع دسترسی ایران به دلار و ذخایر ارزی با هدف تشدید فشار بر کشورمان است، گفت: آمریکا در عمل با آنچه که شعار می‌دهد، متفاوت رفتار می‌کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: آمریکا از یک طرف بحث مذاکرات را مطرح می‌کند و از طرفی دیگر خباثت خود را با اقدامات این چنینی نشان می‌دهد چرا که بدطینتی در ذات این کشور است.
 
وی اظهار داشت: هدف آمریکا از تشدید فشار بر ایران آزار و اذیت ملت ایران و در تنگنا قرار دادن آنهاست و به نوعی خواهان تشدید شرایط سخت برای دولت جدید می باشند.
 
جوکار با اشاره به روی کار آمدن دولت یازدهم گفت: غرب و آمریکا در صدد سنگ‌اندازی جلوی پای دولت جدید می باشند چراکه می‌دانند “حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی” نیز در مقابل آنها ایستاده و از آرمان‌های انقلاب حفاظت و پاسداری خواهد کرد.
 
نماینده یزد و صدوق تصریح کرد: دولت یازدهم باید دیپلماسی فعالی داشته باشد و زیر بار زورگویی‌ها و سلطه‌گری‌های آمریکا نرود و نسبت به اهداف ومنافع دولت و ملت ایران پایدار باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید با دیپلماسی فعال کشورهای دیگر و جامعه جهانی را با خود همراه و همسو کند تا بتوانیم آمریکا را جا گذاشته و از آن عبور کنیم و همه تهدیدات را شکسته و دور بزنیم.

گفتنی است؛ گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، لایحه‌ای را تنظیم کرده‌اند که بر پایه آن، دسترسی ایران به میلیاردها دلار ذخیره ارز خارجی قطع خواهد شد. این گروه، هدف خود را تشدید فشارها بر ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌‌ای کشور اعلام کرده‌اند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.