دولت پاکستان منشاء جنایت علیه شیعیان را از بین ببرد

۱۹م اسفند ،

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه از دولت پاکستان خواست منشاء جنایت علیه شیعیان را از بین ببرد.

به گزارش حوزه احزابممتازنیوز، آیت‌الله یزدی امروز در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان در پاکستان گفت :  حوادثی که هر روز در افغانستان و پاکستان  رخ می‌دهد از سوی برخی تکفیری‌ها است که ریشه در اعتقادات وهابیت دارند و از سوی حکومت‌های استکباری چون آمریکا حمایت می‌شوند.

وی با بیان این‌که چنین حرکت‌هایی از سوی آمریکا در برخی کشورها نفوذ دارند و مسلمانان را به جان هم می‌اندازند و نتیجه آن کشتار شیعیان است افزود: مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه در این راستا امروز را تعطیل اعلام کردند و هدف این است که در برابر این جنایت‌ها ، عکس‌العمل نشان دهند.

آیت‌الله یزدی با اشاره به سخنان آیت‌الله  مکارم‌شیرازی مبنی بر این‌که  همه شیعیان جهان لازم است که به این جنایت‌ها واکنش نشان دهند گفت: دولت‌ها باید کاری کنند که از بروز چنین جنایت‌هایی جلوگیری شود.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری افزود: در پاکستان مسلمانان زیادی حضور دارند و تعداد زیادی از شیعیان در این کشور زندگی می‌کنند و دولت پاکستان باید به این مسئله و حفظ امنیت حساس‌تر باشد همانگونه که در ایران افکار زیادی در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه اعتقادات و افکار تنها در مراکز علمی ،پژوهشی و دانشگاهی باید انجام شود گفت : امید است محکومیت این جنایات توسط  مراجع و حوزویان، دولتمردان پاکستان را بر آن دارد که منشا چنین جنایت‌هایی را از بین ببرند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.