دولت پرو با هرگونه دخالت بیگانگان در مساله سوریه به شدت مخالف است

‘انریک رومن موری’ Enrique Roman Morey که به عنوان رییس هیات پرو در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به تهران سفر کرده است روز یکشنبه در حاشیه نشست کارشناسان ارشد این جنبش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: پرو خواستار آن است که موج درگیری و خشونت در سوریه در سریع ترین زمان ممکن متوقف شود چرا که مردم بی دفاع و زنان و کودکان قربانیان اصلی این درگیری ها هستند.

وی با بیان این که امروز شاهد دخالت های بیگانگان در این کشور هستیم، افزود: جانبداری و حمایت برخی کشورها از گروه های مخالف دولت این کشور موجب تشدید بحران می شود.

نماینده پرو در سازمان ملل همچنین درمورد علت حضور نیافتن رییس جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها تصریح کرد: رییس جمهوری و وزیر امور خارجه پرو به دلیل مشغله های فراوان مربوط به مسایل منطقه آمریکای لاتین نمی توانند در اجلاس تهران شرکت کنند.

** اجلاس تهران فرصت خوبی برای کمک به حل مسایل جهان

رومن موری، شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران را فرصتی ارزشمند برای گفت و گو، رایزنی و ارایه پیشنهادها و راهکارهای مفید برای کمک به حل مسایل و مشکلات مختلف جهان امروز دانست.

وی افزود: هر آنچه که در سند نهایی اجلاس تهران از سوی اعضای این جنبش به تصویب برسد یک گام موثر و مفید در راستای تحقق اهداف و آرمان های این جنبش تلقی می شود.

وی همچنین اظهار داشت: کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها که از زمان آغاز تشکیل این جنبش استقلال و عدم وابستگی خود را به بلوک های غرب وشرق اعلام کردند، امروز به یک نهاد قدرتمند و بزرگ بین المللی تبدیل شده اند.

نماینده پرو در سازمان ملل تاکید کرد: کشورهای عضو این جنبش باید تلاش کنند تا بیش از پیش در عرصه های جهانی اثرگذار ظاهر شوند و گام های بلند تری در جهت حل مسایل مختلف جهان از جمله مسایل جاری در خاورمیانه بردارند.

نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به عنوان بخش نخست شانزدهمین اجلاس سران این جنبش امروز در تهران آغاز به کار کرد.

سیام/۱۷۲۳**۷۳۷۸**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۱۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.