دولت کره جنوبی: خدمه نفتکش کره ای توقیف شده در ایران سالم هستند

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که تلاش های چندجانبه برای آزادی هرچه سریعتر نفتکش کره ای که توسط ایران متوقف شده است، انجام خواهد داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از شبکه کی بی اس، یک مقام ارشد در ریاست جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه (امروز) در جلسه ای با خبرنگاران این موضع را اعلام و تاکید کرد که آنچه بیشترین اهمیت را دارد سلامت شهروندان کره جنوبی است.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد، تمام ۲۰ خدمه نفتکش هانکوک چیمی (MT Hankuk Chemi) امن و سالم هستند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز پیش از این اعلام کرده است که سه کارمند سفارت سئول در تهران روز گذشته با یکی از پنج عضو کره جنوبی که در این نفتکش بودند، یک گفت وگوی کنسولی انجام داده و ایمنی همه را تأیید کردند. ۱۱ تبعه از میانمار، ۲ اندونزیایی و ۲  ویتنامی نیز در هنگام توقیف شناور با پرچم کره جنوبی در تنگه هرمز حضور داشتند.

همچنین چوی یانگ سام، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز در یک نشست مطبوعاتی در سئول گفت: به دنبال توقیف این نفتکش کره ای، سفارت کره جنوبی در ایران سه نفر از دیپلمات های خود را برای ملاقات با ملوانان کشتی توقیف شده به منطقه اعزام و اطمینان حاصل کرد که تمام ۲۰ خدمه کشتی سالم و در وضعیت خوبی هستند.

وی افزود: سفیر کره جنوبی در ایران نیز به طور جداگانه با ملوانان و خدمه صحبت کرده و او هم مجددا تایید کرده است که اعضای خدمه در ایمنی کامل و سلامت هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه کره جنوبی در ادامه اظهار داشت: دولت در نظر دارد تلاش های چند جانبه ای را برای آزادی کشتی توقیف شده کره ای انجام دهد.

به گزارش ممتازنیوز، روز دوشنبه نیروی دریایی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی به دلیل نقض مکرر پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شده است.

این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده است.

پیشتر کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره توقیف این شناور گفت که به همتایانش در ایران واکنش نشان داده و وزارت امور خارجه کشورش در حال مذاکره با دیپلمات ها در تهران و سئول برای حل کردن مسئله است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.