دولت یونان مجوز فروش مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را صادر کرد

تغذیه > صنایع غذایی– ممتازنیوز:
فقر در یونان به اندازه ای رسیده است که مسئولان این کشور مجوز فروش مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در فروشگاه ها را صادر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ایتالیایی زبان لا رپوبلیکا پونتو ایت، ۲۷ درصد از مردم یونان زیر خط فقر زندگی می‌کنند. دولت به فروشگاه‌های کشور اجازه داده است برخی از محصولات را پس از پایان یافتن تاریخ مصرف آنها و با تخفیف شصت و شش درصدی به مردم این کشور عرضه کنند.

این روزنامه نوشت، دولت یونان به منظور مبارزه با افزایش فقر، مجوز فروش غذاهای تاریخ مصرف گذشته را صادر کرده است.

بر اساس اعلام پایگاه‌های اطلاع رسانی برخط یونان، وزارت توسعه یونان قانون جدیدی را ابلاغ کرده است که بر اساس آن، به فروشگاه‌ها اجازه داده شده در قفسه‌های خود یک سری از محصول هایی را که بطور ترجیحی باید در زمان مشخصی مصرف شوند اما تاریخ مصرف آنها گذشته است، با تخفیف قابل توجهی عرضه کنند.

محصول مورد نظر باید به طور جداگانه ای از دیگر محصولات عرضه شده و فروشنده باید پاسخگوی نحوه صحیح نگهداری آن نیز باشد.

قیمت اینگونه از محصول ها نیز باید یک سوم قیمت محصول های مشابه با شرایط عادی باشد. اما مجوزی برای عرضه این نوع از محصول ها در داخل رستوران ها یا هتل ها صادر نشده است.

بر اساس قانون جدید، محصولاتی که دارای تاریخ مصرف مشخص شده روزانه و هفتگی هستند، می‌توانند در نهایت تا یک هفته بیشتر از تاریخ مشخص شده در فروشگاه‌ها عرضه شوند. محصولاتی که بر روی آنها تاریخ مصرف ماهانه یا سالانه قید شده است، می‌توانند تا سی روز پس از پایان تاریخ مشخص شده به فروش برسند. در عوض بر روی محصول‌هایی که تاریخ مصرف سالانه مشخص شده است، پس از سه ماه از تاریخ مشخص شده قابل عرضه خواهند بود.

این روزنامه نوشت، تصمیم دولت یونان تایید کننده وضع سخت اجتماعی مردم این کشور است. بیکاری در ماه جولای امسال بر خلاف هفده درصد پارسال به بیست و پنج ممیز یک دهم درصد رسیده بود. بیکاری جوانان پانزده تا بیست و چهار سال نیز به پنجاه و چهار ممیز دو دهم درصد رسیده است.

براساس اعلام گزارش یورواستات، در مجموع از هر چهار یونانی، یک نفر بیکار است و بیست وهفت درصد از شهروندان نیز زیر خط فقر زندگی می کنند.

همه این موارد ناشی از اعمال سیاستهای ریاضت اقتصادی چهار سال اخیر است که موجب کاهش بیست و دو درصدی تولید ناخالص داخلی و اعمال یک سری از ریاضت های مالی شصت و سه میلیارد یورویی شده است.

در افق این کشور نیز امیدی برای پایان یافتن بحران وجود ندارد. تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۲میلادی شش ممیز پنج صدم درصد کاهش خواهد یافت. در حالیکه در سال ۲۰۲۴ نیز تولید ناخالص ملی یونان سه ممیز هشت دهم درصد کاهش خواهد یافت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.