دوما نخست وزیری مدودیف را تایید کرد

به گزارش ایرنا، پوتین روز سه شنبه در جلسه دومای روسیه گفت: تصمیم برای معرفی مدودیف به عنوان نامزد مقام نخست وزیری روسیه را از مدتها پیش و قبل از برگزاری انتخابات دوما و ریاست جمهوری گرفته ام.

وی افزود: بنابرین جامعه روسیه از مواضع من کاملا اطلاع دارد.

پوتین گفت: ‘دمیتری مدودیف’ را سیاستمداری با تجربه می دانم که مصمم به پیشرفت کشور است و میهن خود را دوست دارد.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: اصلاحاتی که در دوره ریاست جمهوری مدودیف آغاز شد در جهت افزایش توانایی ساختار حکومت روسیه و دفاع از حقوق شهروندان و دمکراسی می باشد.

وی اضافه کرد: اطمینان دارم مدودیف برای همکاری با احزاب و پارلمان آمادگی دارد.

‘دمیتری مدودیف’ هم با تشکر از پوتین بخاطر حمایت از وی و معرفی اش به عنوان نامزد مقام نخست وزیری روسیه گفت: از شما نمایندگان دوما هم که در سال های اخیر از من حمایت کردید، قدردانی می کنم.

وی گفت: روند جاری سیاست های اقتصادی و اجتماعی کشور در صورت انتصاب من به مقام نخست وزیری ادامه خواهد یافت.

مدودیف از جمله برنامه های خود در مقام نخست وزیری، به حمایت از کارفرمایان، تکامل ساختار بودجه، ادامه حمایت ها از مراکز اقتصادی و کاهش بیکاری و تورم اشاره کرد.

در ادامه این جلسه سران فراکسیون های دومای روسیه نقطه نظرات خود را در باره نامزدی مدودیف اعلام کردند به این صورت که حزب کمونیست روسیه و ‘روسیه عادل’ با نخست وزیری وی مخالفت کرده و احزاب لیبرال دمکرات و ‘روسیه واحد’ از وی حمایت کردند.

در پایان نشست امروزه دومای روسیه از ۴۳۶ نفر نماینده حاضر ۲۹۹ نفر به نخست وزیری مدودیف رای مثبت و ۱۴۴ نفر رای منفی دادند.

مدودیف از نمایندگان دومای روسیه برای حمایت از نامزدی وی برای مقام نخست وزیری روسیه تشکر کرد.

آیین تحلیف ولادیمیر پوتین روز گذشته در کرملین برگزار شد و مدودیف مقام ریاست جمهوری را به وی واگذار کرد.

پوتین قبل از پیروزی در ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه وعده داده بود که در صورت پیروزی مدودیف را به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی کند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۱۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.