دومین مناظره باراک اوباما و میت رامنی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(۱)

تهران / واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۷/۲۶
۰۰:۳۲:۲۱٫۰۴
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به نخستین پرسش مناظره درباره فراهم کردن اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاههای آمریکا صحبت کرد.
به گزارش شبکه ی تلویزیونی بی بی سی ؛در این مناظره که در دانشگاه هوفسترا برگزار شد حاضران درسالن مناظره پرسش های خود را از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می پرسیدند و آنها هم به ترتیبی که نوبتی که داشتند به پرسش ها پاسخ می دادند.
مجری این مناظره هم خانم کندی کرولی مجری شبکه ی سی ان ان بود.
نخستین پرسش را یک دانشجو پرسید و گفت :پرسش من به عنوان یک دانشجو این است. من به عنوان یک دانشجو از استادان و همسایگان و دیگر افراد می شنوم که وقتی فارغ التحصیل می شوم بخت کمی برای استخدام و اشتغال دارم. شما چه چیزی می توانید بگوئید که به من اطمینان بدهید و مهمتر از من به والدینم اطمینان بدهید که من بعد از بازنشستگی می توانم به طور کافی از خود حمایت کنم.
میت رامنی در پاسخ گفت:متشکرم، پرسش خوبی مطرح کردید.از همه ی کسانی که در اینجا حضور دارید تشکرمی کنم. از رئیس جمهور هم تشکر می کنم که بخشی از این مناظره است. پرسش شما پرسش همه ی دانشجویان در سراسر این کشور است.من در پنسیلوانیا در شهر فلادلفیا از فردی که تازه فارغ التحصیل شده بود شنیدم که می گفت من مدرکم را گرفتم اما نمی توانم شغل بگیرم. من سه شغل نیمه وقت دارم که درآمد آنها به زور کفاف هزینه ی غذا و آپارتمانی را تامین می کند که من در آن زندگی می کنم. من با این درآمد نمی توانم وام های دانشجویی خود را بازپرداخت کنم. ما باید دو کار انجام دهیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم ، که تامین هزینه های تحصیل در دانشگاهها را برای افراد آسانتر می کنیم و باید به آنها اطمینان بدهیم که وقتی از دانشگاه خارج می شوند برایشان شغل فراهم است. من وقتی که در ماساچوست فرماندار بودم ، برای گرفتن مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان افراد ملزم به گذراندن امتحان بودند. اگر کسی بالاترین رتبه را در کلاس خود کسب می کرد از بورسیه برخوردار می شد.این بورسیه باعث می شد که آن فرد چهار سال در دانشگاهی عمومی در ماساچوست که خودش انتخاب می کرد بدون پرداخت هزینه درس بخواند.من می خواهم اطمینان بدهم که برنامه های بورسیه و نیز برنامه های اعطای وام دانشجویی افزایش یابند تا افراد بتوانند از عهده ی هزینه های تحصیل برآیند. اما مسئله ی کلیدی اشتغال پس از فارغ التحصیلی است.آنچه که در چهار سال گذشته رخ داد این بود که برای جوانان آمریکایی بسیار سخت شد.من می خواهم که شما بتوانید شغل کسب کنید ،من می دانم که چه چیز لازم است که این اقتصاد حرکت کند. با توجه به اینکه نیمی از دانشجویانی که امسال فارغ التحصیل می شوند شغل متناسب با سطح تحصیلات دانشگاهی نخواهند داشت برای من غیر قابل پذیرش خواهد بود. همین مسئله باعث می شود که بار بدهی دانشجویان بیشتر و
بیشتر شود. یعنی بدهی بیشتر می شود و اشتغال کمتر. من می خواهم در این مسئله تغییر ایجاد کنم. من می دانم که چگونه باید مشاغل خوب را ایجاد کرد. من می دانم که چگونه اطمینان بدهم که افرادی مثل شما از فرصت هایی برخوردارشوند که شایسته ی آن هستند. افراد جوان در سراسر این کشور درک خواهند کرد ما اقتصاد را به حالت قبلی باز می گردانیم. این اقتصاد مثل چهار سال گذشته نخواهد بود. طبقه ی متوسط در چهار سال گذشته له شد و مشاغل هم بسیار نادر شده اند. من می دانم که چگونه باید اقتصاد به حالت قبلی بازگرداند.من می خواهم به شما اطمینان بدهم که وقتی فارغ التحصیل می شوید (چه سالی فارغ التحصیل می شوید) بله دوهزار و چهارده، وقتی که شما به سال دوهزار و چهارده می رسید من احتمالا رئیس جمهور خواهم بود و می خواهم اطمینان حاصل کنم که شما شغل گرفته اید.
۰۰:۳۵:۰۴٫۲۴


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.