دومین اجلاس سران مسیحی ‌- مسلمان در لبنان برگزار شد

دومین اجلاس ˝سران مسیحی ‌- مسلمان˝ به منظور پیشرفت به سوی صلح و آشتی فزاینده میان مسیحیان و مسلمانان با حضور آیت الله تسخیری برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله تسخیری دبیرکل‌مجمع با حضور در دومین اجلاس سران مسیحی ‌- مسلمان با اشاره به “فلسفه رابطه بین صلح و عدالت ” ، نقش دین در غلبه بر خشونت و ظلم و توجه به رسالت و وظیفه رهبران و اندیشمندان دینی در دنیای کنونی را بسیار مهم عنوان کرد.

وی همچنین به تأمین حقوق اساسی، سیاسی، اجتماعی، حقوق اقلیت‌های دینی، زنان و کودکان، ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران ، رهبری و ویژگی‌های ولایت فقیه و فرآیند انتخابات آزادانه و نیز ویژگی‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در نفی هرگونه سلطه و حمایت از مظلومین و محرومین اشاره کرد.

دومین اجلاس “سران مسیحی ‌- مسلمان” با موضوع “بنیان‌گزاری مشترک عدالت و صلح توسط مسیحیان و مسلمانان در جهانی خشن و درحال تغییر ” به منظور پیشرفت به سوی صلح و آشتی فزاینده میان مسیحیان و مسلمانان با حضور آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رهبران دولتی و مذهبی ۲۹ تا ۳۱ خرداد ماه در لبنان برگزار شد.

علاوه بر کاردینال ژان لویی تاوران، رئیس شورای اسقفی واتیکان در امور گفتگوی بین ادیان،آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع ،شیخ مالک شعار، مفتی طرابلس و شمال لبنان و اسقف جان بریسونچیین، هشتمین سر اسقف واشنگتن به عنوان چهار عضو هیأت رئیسه اجلاس سران ،این اجلاس میزبان هیئتی از رهبران مذهبی مسیحی و مسلمان از لبنان و خاور میانه خواهد بود.

نخستین اجلاس سران مسیحی – مسلمان در کلیسای ملی کاتدرال واشنگتن در ماه مارس سال ۲۰۱۰ برگزار شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.