دومین المپیک رسانه ها هفته آینده در مسکو برگزار می گردد

 

به گزارش مهر، اجلاس رسانه های مسکو با شعار “رسانه های جهانی: چالشهای قرن ۲۱” از ۱۴-۱۷ تیر در مسکو به میزبانی خبرگزاری دولتی روسیه “ایتار تاس” برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین “المپیک رسانه ها” به ابتکارو پیشنهاد خبرگزاری شینهوا پس از بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۰۸ و به منظور گسترش همکاریهای رسانه ای جهان با میزبانی خبرگزاری شینهوا — یکی از ۵ خبرگزاری مهم دنیا — در سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۹) درمحل تالار بزرگ خلق چین در پکن برگزار شد.

اجلاس جهانی سه سال پیش رسانه ها در پکن با موضوع “مشارکت ، فعالیت برد-برد و توسعه”، و با حضور بیش از از ۳۰۰ تن از مدیران و چهره های رسانه ای جهان، شامل ۲۶۰ هیئت خارجی از۱۳۰ رسانه جهان به چالشها و فرصتهای رسانه های جهان در عصر دیجیتال و بهره گیری از فناوریهای نوین شبکه ارتباطی پرداخت.

اجلاس ۲۰۱۲ مسکو در ادامه نشست ابتکاری ۲۰۰۹ پکن و کنگره جهانی آژانسهای خبری (WCNA) 2004 مسکو برگزار می گردد. بیش از ۲۰۰ هیئت خارجی از رسانه های جهان به همراه هیئاتی از دو خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مهر و ایرنا در نشستهای مختلف اجلاس امسال به بررسی آینده اطلاعات و رسالتشان در جهان پویای امروز، رابطه بین رسانه های مدرن و سنتی، امنیت روزنامه نگاران و جنبه های اقتصادی و … حرفه روزنامه نگاری خواهند پرداخت.

“رسانه های جهانی و چالشهای اطلاعاتی قرن ۲۱: نقش رسانه ها درجنگ و انقلاب” ، “رسانه های برجای مانده از بحرانهای اقتصادی: نقش حکومت و تجارت”، “اطلاعات آینده: مسیرهای اصلی تغییر در رسانه های سنتی”، “رسانه های الکترونیکی: تنوع مدلها یا انحصار اطلاعات جهانی”، “رسانه های اجتماعی و اینترنت: وسیله تقلب جمعی/ گروهی یا ابزار همبستگی اجتماعی”، “تجارت و رسانه: شریک یا مالک”، “اخلاق روزنامه نگاری در دنیای در حال تغییر: مرزهای مجاز وحقوق روزنامه نگاری” و همچنین “شرق و غرب: چرا ما جهان را متفاوت می بینیم” از موضوعات اصلی مورد بحث در این اجلاس است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.