دومین شکست تیم ملی هندبال بانوان در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲

تیم ملی هندبال بانوان ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان در برابر تیم ملی نروژ نتیجه را واگذار کرد.

دومین شکست تیم ملی هندبال بانوان در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲

به گزارش ممتاز نیوز، تیم ملی هندبال بانوان ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی اسپانیا در برابر تیم ملی نروژ که در حال حاضر جایگاه نخست رده‌بندی جهان را در اختیار دارد و سابقه قهرمانی در بازی‌های المپیک و قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، با نتیجه ۴۱ بر ۹ شکست خورد.

در این دیدار که با قضاوت کوبل داوری از بوسنی و هرزگوین در ورزشگاه کاستلو برگزار شد، تیم ملی ایران با ترکیب فاطمه خلیلی، الناز قاسمی، مینا وطن‌پرست، شیما زارع، مریم یوسفی، نوریه عباسی و حدیثه نوروزی بازی را آغاز کرد و در پایان با نتیجه ۴۱ بر ۹ شکست را پذیرا شد.

نیمه نخست این دیدار نیز ۲۱ – ۳  به سود نروژ به پایان رسید که نوریه عباسی، الناز قاسمی و صونا بیداد برای تیم ملی گلزنی کردند.

در نیمه دوم حدیثه نوروزی و شقایق باپیری هر کدام دو گل و نوریه عباسی و آرزو کیانی آرا هر کدام یک گل به ثمر رساندند تا مجموع گل های ایران به عدد ۹ برسد.

نکته حائیز اهمیت در این دیدار انتخاب فاطمه خلیلی، دروزاه‌بان تیم ملی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین بود.

زینب بذرافکن، هانیه لک، بهار ایزدگشب، آرزو کیانی‌آرا، شقایق باپیری، صونا بیداد، نگار زنده‌بودی، حانیه کریمی و عطیه شهسواری دیگر بازیکنان تیم ملی هندبال زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان هستند.

تیم ملی ایران که در نخستین مسابقه ۳۹ بر ۱۱ به رومانی باخته،  در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها روز سه‌شنبه ۱۶ آذر از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در برابر قزاقستان تیم سوم قاره آسیا به میدان می‌رود.

یادآور می‌شود ‌‌تیم ملی هندبال بانوان ایران برای اولین بار با کسب عنوان چهارمی مسابقات قهرمانی آسیا  تاریخ‌ساز شدند و به عنوان نخستین رشته تیمی در رشته‌های توپی بانوان مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.