دومین عکس بزرگ جهان را ببینید

گردآوری توسط گروه خبرها ممتازنیوز

گروه عکاسی ۳۶۰ شهر تاکنون از گوشه و کنار شهر‌های بزرگ جهان عکاسی کرده و این عکس‌ها را در قالب تصویر پانورامای ۳۶۰ درجه منتشر کرده‌است.

گروه عکاسی ۳۶۰ شهر تاکنون از گوشه و کنار شهر‌های بزرگ جهان عکاسی کرده و این عکس‌ها را در قالب تصویر پانورامای ۳۶۰ درجه منتشر کرده‌است.

براساس گزارش گیزمگ،‌ بزرگترین تصویری که این گروه عکاسی به ثبت‌رسانده‌اند تصویر پانورامایی ۳۲۰ گیگاپیکسلی است که از لندن گرفته شده‌است. پس از اینکه پانورامای ۳۶۰ درجه لندن رکورد بزرگترین عکس جهان را شکست،‌این گروه توجه خود را به سوی توکیو متمرکز کردند و اکنون تصویری ۱۸۰ گیگاپیکسلی از این شهر را منتشر کرده‌اند.

با بزرگنمایی برروی بعضی از نقاط می‌توان به راحتی چهره بعضی از اشخاص را با وضوح بالا ملاحظه کرد، نوشته‌های تابلوها را به راحتی خواند و ساختمان‌های مختلف را یافت. این تصویر از طبقه بیستم برج توکیو به ثبت رسیده و جفری مارتین،‌عکاس این عکس برای ثبت آن دو روز را برروی سقف این برج سپری کرده‌است.

وی طی این دو روز درحدود ۱۰ هزار عکس از شهر توکیو به ثبت رساند که از ترکیب آنها این پانوراما ایجاد شده‌است. تصاویر با دوربین کانن ۷D و لنز ۴۰۰ کانن به ثبت رسیده‌اند. دوربین برروی پایه‌ای روباتیک وصل بوده که برنامه‌ریزی شده نقاط مختلف شهر را پوشش می‌داده‌است.
دومین عکس بزرگ جهان را ببینید

پردازش این حجم از عکس توسط رایانه‌ای با ۱۹۲ گیگابایت RAM و پردازشگر ۱۲ هسته‌ای به ۱۲ هفته زمان نیاز خواهد داشت،‌علاوه بر آن مدت زمانی نیز باید به تبدیل کردن پانوراما به تصویری تعاملی و آنلان اختصاص داد.

این تصویر همچنین بزرگترین عکسی است که تاکنون از شهر توکیو گرفته شده‌است و ابعاد حقیقی آن ۶۰۰ هزار در ۳۰۰ هزار پیکسل است، یعنی اگر بخواهید چنین عکسی را که با وضوحی کاملا معمولا چاپ شده، به دیوار بزنید وسعتی برابر ۱۰۰ متر در ۵۰ متر را پوشش خواهد داد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.