دومین ماده مخدر پر مصرف در ایران

۱۷م دیماه ،

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: هم اکنون شیشه به دومین ماده مخدر پر مصرف در کشور تبدیل شده است در حالی که شش سال پیش فراوانی مصرف آن قابل توجه نبود.

ممتازنیوز: مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: هم اکنون شیشه به دومین ماده مخدر پر مصرف در کشور تبدیل شده است در حالی که شش سال پیش فراوانی مصرف آن قابل توجه نبود.

 حمید صرامی با اشاره به مطالعات انجام شده دربارهٔ بررسی و شیوع شناسی اعتیاد افزود: نتایج حاصل از این تحقیقات نشان می‌دهد هم اکنون حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر در ایران به مصرف مواد مخدر به صورت دائمی یا تفننی اعتیاد دارند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که الگوی مصرف مواد مخدر به سرعت در حال تغییر است و مصرف مواد مخدر سنتی رو به کاهش و مواد مخدر صنعتی پرخطر همچون شیشه رو به افزایش است.

وی افزود: آمارهای این تحقیق علمی نشان می‌دهد در جمعیت نمونه این پژوهش، مهم ترین مواد مصرفی به ترتیب اولویت تریاک و مشتقات آن، شیشه، کراک (افغانی)، هروئین، حشیش و اکستازی بوده است و ۸۴ درصد مصرف کنندگان مواد نیز سابقه مصرف دخانیات را دارند.

صرامی اضافه کرد: سبب افزایش مصرف شیشه این است که قیمت این ماده مخدر در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است و در عوض قیمت بعضی دیگر از انواع مواد مخدر همچون تریاک بیشتر شده است. 

واحد مرکزی خبر

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.