دومین موبایل تور جشنواره همراه تهران برگزار شد

۱۰م اسفند ،

آخرین روزهای سال و آب و هوای بهاری کاخ موزه سعد آباد زمینه وسیع و متنوعی از سوژه های جذاب عکاسی را فراهم آورد تادومین برنامه موبایل تور جشنواره فیلم و عکس همراه تهران برگزار شود.

به گزارش ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه ۹۱ دومین برنامه “موبایل تور” جشنواره در مجموعه کاخ موزه سعد آباد برگزار شد و شرکت کنندگان همراه با اساتید این برنامه آموزشی به عکاسی از مناظر طبیعی، بناهای تاریخی، سوژه های انسانی و زیبایی های باغ ایرانی پرداختند. 

این برنامه یکی از مفرح ترین برنامه های بخش آموزش جشنواره بود که با حضور جمعی از خبرنگاران حوزه های فرهنگ و هنر ، فناوری اطلاعات و ورزش برگزار شد. 

شهرام شریف و آکوسالمی دو مدرس این کارگاه در ابتدا به ارائه توضیحاتی در زمینه عکاسی با موبایل و ظرفیت های آن ، فضا سازی با موضوع، عکاسی هنری و خبری، انتخاب زمینه، تمرکز بر سوژه و حذف حواشی، پرسپکتیو و قاب بندی و ترکیب بندی عناصر تصویر پرداختند و اطلاعات لازم در حوزه عکاسی با موبایل را برای حاضران تشریح کردند. 

در بخش بعد با نمایش تعدادی از عکس های موبایلی، ویژگی های تصویری این عکس ها مورد دقت قرار گرفت. پخش فیلم آموزشی عکاسی با موبایل “کوچی هرناندز”، هنرمند عکاس بین المللی ، از دیگر بخش های این ورکشاپ بود که با معرفی نرم افزارهای ویرایش عکس در تلفن های همراه به پایان رسید.

در این مراسم که در سالن نمایش فیلم  کاخ موزه ملت برگزار شد ، کارمندان و کارشناسان مجموعه سعدآباد نیز حضور داشتند و از آموزش های داده شده استفاده کردند. درپایان کارگاه آموزشی ، عکس برگزیده اولین موبایل تورکه در فرهنگسرای ملل برگزار شده بود به نمایش در آمد و به عکاس آن هدیه ای از سوی جشنواره اهدا شد. 

پذیرایی و نهار در فضایی خودمانی و با نشاط، وقفه کوتاهی بود تا گروه خود را برای عکاسی بیازماید که این دقایق نیز با عکاسی از فضاهای داخلی موزه همراه شد. 

گشت و گذار عکاسی با موبایل در محوطه و طبیعت مجموعه سعد آباد که با حضور اساتید کارگاه انجام شد یکی از بخش های جذاب این موبایل تور بود. شرکت کنندگان ، اساتید و حتی مسئولان جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، آزادانه به عکاسی پرداخته و عکس های خود را به یکدیگر نشان می دادند و یافتن بهترین سوژه ها سرزندگی فوق العاده ای را برای گروه به ارمغان آورد. 

عکس های گرفته شده در موبایل تور از طریق ایمیل برای دبیرخانه ارسال می گردد و پس از داوری، سه عکس برتر معرفی خواهند شد. همه شرکت کنندگان در موبایل تور می توانند عکس های خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.tfpf.mobi برای حضور در جشنواره فیلم و عکس همراه تهران ارسال کنند. 

علاقه مندان به حضور در برنامه های بعدی موبایل تور، می توانند برای ثبت نام با دبیرخانه جشنواره به شماره ۸۸۸۹۴۲۵۵ تماس بگیرند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.