دومین نشست تخصصی کنگره شعر مقاومت بین‌الملل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اسماعیلی مسئول برگزاری دومین نشست تخصصی، با تاکید بر این مطلب که این نشست با روز بیداری اسلامی همزمان است، افزود: اهداف این نشست ایجاد شناخت بیشتر نسبت به مقوله ادبیات مقاومت در جامعه، علی‌الخصوص در میان اهالی فرهنگ است.

وی افزود: امسال سه نشست تخصصی جزو برنامه‌های کنگره شعر بوده که اولی در ۲۷ تیر در تبریز برگزار شد، دومی در تهران همزمان  با روز مقاومت در ۲۳ مرداد و سومی نیز در شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

رضا اسماعیلی که از اعضای هیأت علمی کنگره  نیز به شمار می‌رود در خصوص موضوع دومین نشست گفت: بررسی مقالات علمی در باب ادبیات مقاومت و بیداری اسلامی، موضوع اصلی نشست خواهد بود. همچنین اشعاری در باب ادبیات مقاومت توسط شاعران مهمان قرائت خواهد شد.

وی تاکید کرد: مقالات علمی که در ۲۳ مرداد با موضوع ادبیات مقاومت و بیداری اسلامی ارائه خواهد شد، بنا به سفارش مسئولین کنگره، توسط علی داوودی، مصطفی محدثی خراسانی و خلیل عمرانی تهیه شده که در این نشست به آنها پرداخته خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: محتوای این مقالات، بررسی مقاومت در شعر شاعران جوان، بررسی مولفه‌های ادبیات مقاومت و  تعریف ادبیات مقاومت است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.