دومین همایش روز جهانی غذا برگزار می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دومین همایش روز جهانی غذا با هدف ایجاد امنیت غذایی و بررسی علمی وجوه مختلف این موضوع در کشور مهرماه سالجاری برگزار می گردد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، روز جهانی غذا در سال جاری با شعار ” سیستم های غذایی پایدار برای تأمین غذای کافی و مغذی” بعنوان  یک جنبش سالم برای جلب توجه دولتمردان و جامعه به اهمیت ایمنی و امنیت تولید و توزیع مواد غذایی با تأکید برحفظ محیط زیست برگزار می شود. 

روز جهانی غذا ۱۶ اکتبر همزمان با سالروز تأسیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در کلیه کشورهای عضور این سازمان برگزار می گردد بعنوان روز اخطار به دولت ها نسبت به آثار زیان بار سوء تغذیه و فقر و همدردی ملت ها با گرسنگانی است که از ابتدایی ترین حق زندگی محروم است.

لزوم استفاده بهینه از منابع غذایی موجود و به کارگیری روش های نوین فرآوری، بسته بندی، نگه داری و جلوگیری از ضایعات بی رویه محصولات کشاورزی، تأمین منابع تازه غذایی، حفظ ارزش های غذایی و بهبود کیفیت محصولات و …، از جمله مواردی است که علوم و صنایع غذایی امروز به آن توجه خاص دارد. 

ایجاد امنیت غذایی و بررسی علمی وجوه مختلف این موضوع در کشور هدف اصلی از برگزاری همایش روز جهانی غذا است.

همچنین، جایگاه پژوهش در صنایع غذایی و ارتباط دستگاه های اجرایی و صنعت با ایجاد امنیت عذایی در کشور نیز در همایش مذکور مورد بررسی قرار می گیرد و در حاشیه این همایش کتابچه فنی قابل واگذاری به صنایع رونمایی می گردد.

شایان ذکر است با توجه به تقارن روز جهانی غذا در۲۴ مهر ماه با عید سعید قربان ، دومین همایش ملی روز جهانی غذا دوشنبه ۲۲ مهر ماه سال جاری به مدت یک روز در مشهد و در محل پژوهشکده صنایع غذایی با حضور مسئولان کشوری و استانی و سفیران ۸ کشور خارجی از قاره های اروپا، آسیا و آفریقا برگزار می گردد.

علاقمندان به شرکت در گردهمایی می‏توانند از طریق درگاه اینترنتی http://foodday.rifst.ac.ir و یا پایگاه اینترنتی پژوهشکده به آدرس www.rifst.ac.ir مراجعه و نسبت به ثبت‏ نام در پایگاه اینترنتی اقدام نمایند.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.