دومین همایش ” شعر هفتاد و خط اشک در دانشگاه پیام نور اصفهان

۲۵م آذر ،

به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می گردد،

دومین همایش ” شعر هفتاد و خط اشک به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه ” توسط دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران: از دفتر نهاد مهدی مستاجران مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: زمان برگزاری این مراسم چهارشنبه ۲۹ آذر ماه خواهد بود.

وی با بیان این که تبلور فرهنگ مردم اصفهان را می توان در محافل عاشورایی دید تصریح کرد: دانشجویان اصفهانی در فضای فرهنگ عاشورایی رشد کرده اند و به همین سبب اشعار ممتازی در این زمینه می سرایند.

وی افزود : به عبارت دیگر روحی که امام حسین (ع) در بیداری اسلامی تزریق می کند در این اشعار نمود می یابد.

حجت الاسلام مستاجران در خصوص مفهوم سبک زندگی عاشورایی که یکی از محورهای این جشنواره است بیان کرد: سبک زندگی عاشورایی در مقابل سبک زندگی طاغوت قرار می گیرد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور اصفهان یادآور شد: یکی از بهترین دلایل جنبش های آزادی خواهانه ای که در کشورهای اسلامی برپا می گردد زنده بودن فرهنگ عاشورایی است.

وی با بیان این که یکی از داوران دومین جشنواره شعر هفتاد و دو خط اشک ، سعید بیابانکی است ادامه داد: داوران این جشنواره از اعضای هیات علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ها و شاعران برجسته می باشند.

حجت الاسلام مستاجران وظیفه دفاتر نهاد رهبری دانشگاه را حمایت از تمامی فعالیت های مربوط به مباحث دینی دانست .

وی خاطر نشان کرد: دومین جشنواره شعر هفتاد و دو خط اشک در واقع کلید راه اندازی دبیر خانه دائمی این جشنواره و کانون های ادبی را می زند زیرا هدف ما جاودانه ساختن مبانی اسلامی در قالب شعر است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.