دومین پیروزی آلمان و خطرحذف در مرحله مقدماتی برای هلند

به گزارش ایرنا، تیم هایی ملی فوتبال آلمان و هلند چهارشنبه شب به وقت محلی دومین دیدار خود از مرحله گروهی رقابت های یورو ۲۰۱۲ را درحالی آغاز کردند که آلمان باپیروزی درمسابقه اول درمقابل پرتغال با روحیه بهتری نسبت به هلند که اولین بازی خود را ناباورانه در مقابل دانمارک شکست خورد،برخودار بود.

این دیدار دارای حساسیت ویژه ای برای دو تیم بود که رقابت سخت و دیرینه ای در مستطیل سبز دارند و این حساسیت برای هلند به مراتب بیشتر بود زیرا این تیم برای زنده ماندن امیدهایش برای صعود به مرحله بعدی، چاره ای جز پیروزی نداشت.

‘ماریو گومز’ مهاجم سرزنده و سرحال آلمانها شبی به یاد ماندنی را پشت سرگذاشت و با زدن دو گل زیبا در دقایق ۲۴ و ۳۸ در نیمه اول مسابقه هم زمینه های دومین پیروزی آلمان را فراهم کرد و هم با رساندن آمار گل های زده خود به ۳، به همراه مهاجم روسیه خود را به عنوان بهترین مهاجم گلزن این رقابت ها تا امروز معرفی کرد.

هلندی ها که همه چیز را تمام شده می دیدند در نیمه دوم بر فشار حملات خود افزوده و در نهایت موفق شدند در دقیقه ۷۳ بازی با حرکت زیبای فان پرسی یکی از گل های خورده را تلافی کنند اما تلاش آنها تا پایان مسابقه نتیجه دیگری به همراه داشت و در نهایت دومین مسابقه خود را نیز با شکست دو بر ۱ پشت سرگذاشتند. آلمان با کسب این پیروزی با ۶ امتیاز در صدر گروه دوم قرار گرفت و تیم های دانمارک و پرتغال هرکدام با سه امتیاز در رده های دوم و سوم هستند، هلند مدعی نیز جایی جز قعر جدول گروه ۴ تیمی نصیبش نشد.

‘یوآخیم لو’ سرمربی تیم فوتبال آلمان بعد از کسب دومین ۳ امتیاز تیمش، شاگردان خود را مستحق این پیروزی دانست و افزود: گرمای بیش از اندازه هوا فشار زیادی به بازیکنان وارد آورد و بازی بسیار فشرده و سنگین بود.

وی ادامه داد: دو تیم به سختی برای کسب پیروزی تلاش کردند و ما امروز به دنبال این بودیم که گام دوم را با موفقیت و اقتدار بیشتر برداریم زیرا براساس سابقه و به طور معمول در دومین دیدار از مسابقات بین المللی بازنده بوده ایم.

لو ،ادامه داد: ما امروز با این پیروزی در حد زیادی دروازه ورود به مرحله یک چهارم نهایی را گشودیم.

یوآخیم لو گل های به ثمر رسیده از سوی ماریو گومز را بسیار زیبا و هنرمندانه توصیف کرد و افزود: سامی خدیرا و سباستین شوان اشتایگر نیز امشب بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع تیم نیز بسیار عالی بود و هلندی ها فرصت های اندکی برای گلزنی داشتند.

سرمربی آلمان تاکید کرد که هدف ما پیروزی در سومین مسابقه و صعود به مرحله بعدی به عنوان تیم نخست گروه است.

سرمربی تیم فوتبال هلند نیز گفت: در ۲۰ دقیقه اول بازی عملکرد بازیکنان بسیار خود بود و فرصت های زیادی برای گلزنی داشتیم اما به طور طبیعی بخاطر دومین باخت خود در مرحله گروهی،بسیار ناامید هستیم .

‘برت فان مارویک’ افزود: ما شروع خوبی داشتیم اما بعد از دریافت گل اول و دوم از آلمان مشکلات ما آغاز شد، روز خوبی نداشتیم و دفاع ما عملکرد مناسبی نداشت.

وی تیم ملی آلمان را یکی از تیم های بسیار خوب این دوره از رقابت ها خواند و افزود: ما هنوز برای صعود از این مرحله ناامید نیستیم و یک شانس در مقابل ما قرار دارد.

مارویک افزود:ما درصورت پیروزی با تفاضل دو گل در مقابل پرتغال در بازی سوم و شکست دانمارک در برابر آلمان می توانیم به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کنیم.

‘ماریو گومز’ مهاجم توانمند فوتبال آلمان نیز بازی در برابر تیم ملی فوتبال هلند را بسیار آزار دهنده خواند و گفت: بویژه در دقایق پایانی بازی اعصاب ما به هم ریخته بود.

گومز افزود: ما در دو بازی ۶ امتیاز کامل را کسب کرده ایم و چیزی بیشتر از این نمی توان انتظار داشت.

مهاجم سه گله آلمان در رقابت های یورو ۲۰۱۲، از گل های خود ابراز خوشحالی کرد اما از انتقاداتی که طی روزهای گذشته از سوی فوتبال دوستان و منتقدین در رسانه ها نسبت به بازی هایش شده، گلایه کرد.

گومز خاطرنشان کرد: به رغم اینکه انتظارات از آلمان در این دوره از بازیها بسیار زیاد است اما برای رسیدن به فینال راه بسیار سخت و دوری را در پیش داریم.

‘اولیور کان’ دروازه بان افسانه ای آلمان و مفسر ورزشی شبکه ZDF که قبل از بازی نتیجه پیروزی ۲ بر یک به سود آلمان را پیش بینی کرده بود،گفت: آلمان تقریبا در تمام سطوح از هلند بهتر بود.

وی افزود: امروز این احساس بوجود آمد که هلند به عنوان یک تیم واقعی ظاهر نشد.

اولیور کان به ضعف دفاعی هلند و استفاده آلمانها از این ضعف فاحش اشاره کرد و گفت: آلمان از یک دروازه بان بسیار خوب و دفاعی مستحکم برخودار است.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۴۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.