دومین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران برگزار می‌شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/دومین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران، هشتم و نهم اسفندماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ممتاز ؛ مهران زینلیان، دبیر این کنفرانس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قرار است دبیرخانه‌ای را به عنوان قطب مصالح و سازه‌های نوین در اصفهان تشکیل دهیم تا با حضور سه ضلع دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و صنعتگران فعال و به صورت کاربردی اشکالاتی که وجود دارد رفع شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس هشتم و نهم اسفندماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بحث سازه‌های نوین از مسائل مهم به شمار می‌رود و در بحث‌هایی نظیر انرژی،سبک‌سازی ساختمان‌ها و صنعتی سازی بسیار کاربرد دارد.

زینلیان با بیان این که باید از سیستم‌های تازهی که وارد کشور شده استفاده بهینه کرد، افزود: البته فرهنگ سازی در این زمینه نیاز است چرا که اگر فرهنگ سازی درستی صورت نگیرد و تکنولوژی به صورت کامل وارد کشور نشود و مهندسین ایرانی آموزش‌های لازم را نبینند نه تنها این سیستم‌های تازه وارد مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه این فرصت نیز تبدیل به تهدید می‌شود.

 

زینلیان ادامه داد: هدف از برگزاری چنین کنفرانسی نیز بررسی علمی همه جانبه صنایع مختلفی است که وارد ایران شده است.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس بحث‌های رقابتی نیز وجود دارد، تصریح کرد: قرار است به بهترین مقاله جایزه‌های ویژه‌ای اختصاص یابد و برای دانشجویان نیز مسابقه عکاسی ترتیب داده شده است.

دبیر دومین کنفرانس مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف کنفرانس این است که بتوانیم تکنولوژی‌های برتر را به جامعه مهندسین کشور معرفی کنیم و در کنار آن بحث نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی را نیز با همین هدف تشکیل داده‌ایم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.