دونده سازمان میراث فرهنگی دو بار کره زمین را دویده است /ازگشت دونده صلح و دوستی به کشور با سه عنوان قهرمانی

“حسین فاضلی” دونده پیش کسوت دوهای استقامت ایران که به عنوان سفیر صلح و دوستی به اروپا رفته بود ، با یک عنوان نایب قهرمانی و دو عنوان قهرمانی به کشورمان بازگشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری، “حسین فاضلی” که تاکنون در عرصه رقابت های داخلی و بین المللی موفق به کسب عنوان های متعددی شده است پس از یک سفر ۲۲ روزه و شرکت در برنامه ها و مسابقات دوی کشورهای فرانسه، استونی، سوئد و بلژیک و ابلاغ پیام صلح و دوستی ایرانیان، با افتخار به کشورمان بازگشت.
بر اساس این گزارش، نماینده کشورمان از سازمان میراث فرهنگی پس از ورود به فرانسه پیام “سیدحسن موسوی” معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان را همراه با هدایای فرهنگی، به نمایندگی از مردم صلح دوست کشورمان، تقدیم یونسکو کرد.
وی سپس در مسابقه دو صحرانوردی شهر لیون فرانسه در رقابتی با حضور۱۰۵۰نفر مسافت ۱۰کیلومتر را در ۳۷دقیقه و ۲ ثانیه به پایان رساند و عنوان نایب قهرمانی را کسب و جایزه خود را به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اهدا کرد.
فاضلی در ادامه به بلژیک رفت و پس از دو نمادین ۲۰ کیلومتری با حضور در مقر اتحادیه اروپا پیام صلح و دوستی ایرانیان و هدایای فرهنگی سازمان میراث فرهنگی را به رییس این اتحادیه تقدیم کرد.
وی در ادامه سفر خود ، همزمان با “روز ملی استونی” در این کشور حضور یافت و در میدان صلح در مسابقات دو که با شرکت ۳۵ هزار نفر از ۶۰ کشور جهان برگزار شد در گروه سنی خود به مقام قهرمانی دست یافت.
نماینده کشورمان از سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری ، سپس در سفر به سوئد در مسابقات جهانی استکهلم شرکت کرد و در این دوره از مسابقات که با شرکت ۲۱۰۰۰ دونده از ۶۶ کشور برگزار شد ، با رکورد ۱ساعت ۲۲ دقیقه در رده سنی‌ ۵۰ سال به بالا به مقام قهرمانی دست یافت.
گفتنی است؛ فاضلی آبان ماه برای شرکت در مسابقات جهانی دو ماراتن استانبول به ترکیه خواهد رفت. وی که از پیش کسوتان دو استقامت ایران است طی ۴ دهه دو بار کره زمین را دویده است.                                                                                      
حسین فاضلی، دونده پیش کسوت دوهای استقامت ایران که به عنوان سفیر صلح و دوستی به اروپا رفته بود ، با یک عنوان نایب قهرمانی و دو عنوان قهرمانی به کشورمان بازگشت./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.