دونگا سرمربی اینترناسیونال شد

۲۳م آذر ،

وی بعد از مربیگری تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۱۰ تا کنون، هدایت هیچ تیمی را بر عهده نگرفته بود.

دونگا بعد از شرکت در جلسه معارفه باشگاهی که فوتبال را در آن آغاز کرده و به پایان رسانده است، به خبرنگاران گفت: برای کار کردن با من باید متعهد باشید. باید اراده پیروزی داشته باشید.

وی افزود: من هیچوقت اینترناسیونال را ترک نکرده ام. وقتی ۱۴ ساله بودم این باشگاه درهایش را به روی من باز کرد و اکنون آماده ام جبران کنم.

دونگا در سال ۲۰۰۶ به عنوان جانشین کارلوس آلبرتو پریه را سرمربی تیم ملی برزیل شد و یکسال بعد این تیم را به قهرمانی در کوپا امریکا رساند. او در جام کنفدراسیون های ۲۰۰۹ نیز برزیل را قهرمان کرد و تا جام جهانی ۲۰۱۰ رهبری این تیم را بر عهده داشت.

تیم برزیل زیر نظر دونگا شیوه ای فیزیکی و مبتنی بر ضد حملات را در پیش گرفت که مورد پسند بسیاری از هواداران این تیم نبود و در نهایت منجر به شکست ۲ بر ۱ مقابل هلند در یک چهارم نهایی جام جهانی شد.

دونگا در هنگام بازیگری یک هافبک دفاعی بود که در سه جام جهانی بازی کرد. او کاپیتان برزیل در جام جهانی ۱۹۹۴ بود و چهار سال بعد با این تیم به عنوان دومی در جام جهانی رسید.

وی سابقه بازی در تیم های باشگاهی کورینتیانس، واسکو دوگاما و سانتوس در برزیل، تیم های پیسا، فیورنتینا و پسکارا در ایتالیا، اشتوتگارت در آلمان و جوبیلو ایوادا در ژاپن را دارد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.