دویچه وله:فقدان چشم اندازاقتصادی بحران مالی اروپا به آلمان نیزسایه افکنده است

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۴/۰۳
۰۰:۰۰:۰۲٫۰۹
مخالفت احزاب اپوزیسیون پارلمان ملی آلمان (بوندس تاگ) با پیمان مالی اتحادیه اروپای پیشنهادی از سوی صدراعظم این کشور، آنگلا مرکل را به مخصمه انداخته است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، آ. کُلِر و آ. روولت، خبرنگاران شبکه خبری «دویچه وله» آلمان در گزارشی در اینباره اعلام کردند: سران احزاب اپوزیسیون پارلمان ملی آلمان به سیاستهای مبارزه با بحران مالی اروپای دولت ائتلافی صدراعظم آلمان انتقاد شدید دارند.
از یکطرف مرکل بر اجرای پیمان مالی اتحادیه اروپا تاکید دارد و از طرف دیگر احزاب اپوزیسیون آلمان معتقدند اخذ مالیات از بورسها باید جدی گرفته شود.
خبرنگاران این شبکه تلویزیونی آلمان با اشاره به اینکه چانه زنی های سیاسی در این باره همچنان در آلمان ادامه دارد به نقل از زیگمار گابریل، رئیس حزب سوسیال دموکرات بوندس تاگ آلمان اظهار داشتند: کاملا واضح و آشکار است که باید میان توسعه پیمان مالی اروپا و اخذ مالیات از بازارهای سرمایه ارتباط مستقیم و موثری وجود داشته باشد؛ در غیر اینصورت باید بگوییم که ما مالیات شهروندان آلمانی را برای بسته های نجات مالی اروپا به هدر خواهیم داد. چون همزمان باید به فکر یک نجات واقعی و اساسی بود.
دویچه وله آلمان با اشاره به اینکه احزاب مخالف آلمان، دستورالعملها و طرحهای متفاوتی را برای مبارزه با بحران مالی پیشنهاد داده اند، ادامه داد: حزب سبزها نیز همانند حزب (اپوزیسیون) سوسیال دموکرات آلمان با طرح یکسری انتظارات به اجرایی شدن برنامه های توسعه ای تاکید دارند.
سِم اوتسدمیر از اعضای هیات مدیره حزب «اتحاد نود/سبزها» ی بوندس تاگ در این ارتباط گفت: ما همواره اینطور اعلام کرده ایم که پاسخ به بحران مالی اروپا تنها صرفه جویی کردن و صرفه جویی کردن است؛ در صورتی که فقط نباید اینطور باشد.
این شبکه با اشاره به اینکه تک تک کشورهای عضو منطقه یورو باید بطور مشترک در کاهش بدهی های این منطقه تلاش کنند به نقل از دانیلا شوارتسر از پایگاه فکر «علم و سیاست» در برلین افزود: طبیعی است که در اروپا گروهی با پیمان مالی اروپا موافق و گروهی دیگر با اجرای این پیمان مخالف باشند و اصطلاحا سنگ اندازی کنند.
گروههای مخالف این پیمان در آلمان نیز می کوشند تا هر طور شده است تصویب این پیمان در پارلمان ملی آلمان با شکست مواجه شود.
در حال حاضر اصرار صدراعظم آلمان به پیمان مالی این اتحادیه اروپا او را در مخالفت مستقیم با احزاب اپوزیسیون این کشور از جمله حزب سوسیال دموکرات و نیز سبزهای بوندس تاگ قرار داده است.
برغم آنکه مرکل حاضر به شنیدن صداهای مخالف است اما همزمان معتقد است این پیمان مالی اروپا حتما باید در پارلمان آلمان به تصویب رسد.
آنگلا مرکل در یکی از موضع گیری های خویش در ارتباط با این پیمان که در شورای اقتصادی آلمان اعلام شد، خاطر نشان کرد: پیمان مالی اروپا یکی از نخستین گامهایی است که الزام و تعهد بیشتر ایجاد می کند و حتی موجب رشد و توسعه برنامه ها و پیمانهای توسعه ای (اروپا) نیز می شود.
به بیانی گویاتر بدون ثبات (مالی) و پیمان توسعه ای اروپا تعهد و التزامی نیز برای موفقیت در انتظار نخواهد بود.
دویچه وله اضافه کرد: برغم تمامی تلاشها اما اروپا هنوز از بحران (مالی) خارج نشده است، بنگاههای تجاری تعطیل شده اند و بسیاری از مردم کشورها (ی اروپایی) در اعتراض به سیاستهای ریاضت اقتصادی و بیکاری به خیابانها ریخته اند. این فقدان چشم انداز و نداشتن دورنما دیگر حتی در آلمان نیز قابل مشاهده است. این گزارش با اعلام اینکه روز به روز بر شمار افرادی که از سیاستهای صرفه جویی تاثیر می بینند، بیشتر می شود، ادامه داد: در حال حاضر انتظار احزاب اپوزیسیون آلمان از دولت فدرال، مبارزه با بیکاری بویژه برای نسل جوان و نیز پویا کردن اقتصاد این کشور است. سِم اوتسدمیر از اعضای هیات مدیره حزب «اتحاد نود/سبزها» ی بوندس تاگ اظهار داشت: روشن است که دستورالعمل ها و ضوابطی که تاکنون برای مقابله با بحران مالی اجرا شده اند، کاملا با شکست مواجه شده اند.
حزب اپوزیسیون سوسیال دموکرات آلمان بتازگی در یک بازی (سیاسی) البته نه فقط تاکتیکی از نمایندگان دولت سوسیالیست فرانسه با هدف اعلام هبستگی و نیز انتقاد به سیاستهای مالی اتحادیه اروپا که از سوی آنگلا مرکل مطرح شده است، دعوت بعمل آورد. زیگمار گابریل، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در واکنش به این نشست ابراز داشت: هدف از این دیدار، تفاهم بیشتر میان آلمانها و فرانسوی ها بر سر این نکته است که اساسا چه اقداماتی برای بهبود وضع اروپا ضروری است. وی خاطر نشان کرد: ما همچنین در خصوص اخذ مالیات از بازارهای سرمایه نیز مواضع مشترکی با هم داشتیم.
قدرت نمایی سران حزب سوسیال دموکرات آلمان، دولت فدرال آلمان را تحت فشار قرار داده است. به نظر می رسد کاهش بدهی های اروپا در یک قالب مشترک به یک تابو بدل شده و این انتقادی است که در زمینه نجات یورو همچنان از سوی برخی گروهها و چهره های سیاسی در آلمان از دولت فدرال این کشور وجود دارد.
دانیله شوارتسر از پایگاه فکر «علم و سیاست» در برلین در اینباره گفت: من فکر می کنم تمام آنچه را که باید در مورد نجات یورو انجام می شد؛ هم در زمینه بحران بدهی ها و هم در ارتباط با بحران بانکها انجام شده است. با اینحال طبیعی است که استفاده از راه حلها برای مهار هر کدام از این بحرانها بسیار پرهزینه باشد. اما وقتی به آنچه که در این مدت گذشته است نگاه می کنیم در می یابیم که چنانچه سیاست مدیریت بحران مالی اروپا متوقف شود می توان گفت که یورو در سال جاری میلادی، ضعیف تر از گذشته خواهد شد.
دویچه وله با اشاره به اینکه مذاکرات احزاب اپوزیسیون آلمان برای دستیابی به توافق در دفتر صدراعظم آلمان بیشتر به یک نمایش سیاسی شباهت دارد، در نقل قولی از زیگمار گابریل، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت: در هر صورت دستیابی به این توافق با شکست مواجه خواهد شد. رینر برودله، رئیس فراکسیون حزب دموکرات آزادیخواه آلمان در مقابل اظهار داشت: ما به دستیابی به راه حلی منطقی و خردمندانه (در ارتباط با مقابله با بحران مالی) خوشبینیم.
آ. کُلِر و آ. روولت، خبرنگاران شبکه خبری «دویچه وله» آلمان در پایان این گزارش اعلام داشتند: هر چند هم اکنون بسیاری از رهبران سیاسی آلمان، دیدگاههای مختلفی در ارتباط با پیمان مالی اروپا دارند اما آنچه مسلم است اینکه سرانجام ظرف چند روز آینده، پشت درهای بسته در این خصوص توافقی حاصل خواهد شد.
۰۰:۰۴:۳۴٫۰۵

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.