دوگانی:دولت و مجلس در رفع بحران بیکاری بکوشند

یکشنبه ۱۵ مرداد – ۰۱:۵۰:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دهه گفتمان پیشرفت و عدالت و بر مبنای سخنان امام راحل که مجلس را در رأس همه امور می دانستند قوه مقننه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و نماد مردمسالاری دینی است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدحسن دوگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی با یادآوری ماه مبارک رمضان ماه مجاهدت برای تزکیه نفس و زدودن قلب از گناه و ایامی است که شب های با فضیلت قدر در آن رخ داده است این ماه را ماه تحقق عدل و عدالت خواند.
نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دهه گفتمان پیشرفت و عدالت و بر مبنای سخنان امام راحل که مجلس را در رأس همه امور می دانستند قوه مقننه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و نماد مردمسالاری دینی است.
وی با تأکید بر تجربه صد ساله قانونگذاری در کشور افزود: امروز ایران در لحظه ماندگار تاریخی و حساسی قرار دارد که باید با هوشیاری، حفظ وحدت، همدلی و دوری از اختلاف با مشکلات و معضلات داخلی و منطقه ای مبارزه کنیم.
این نماینده مجلس نهم با یادآوری توقع مردم و مقام معظم رهبری از مجلس گفت: قوه مقننه باید در تحقق بخشی به آرمان های امام، انقلاب و شهدا بکوشد.
دوگانی گفت: هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی باید با تقویت کمیسیون های تخصصی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و به یاری نخبگان، مشاوران، اولویت ها و الزامات جامعه و مشکلات پیش روی مردم را در دستور کار قرار دهند.
وی با تأکید بر وظیفه خطیر مجلس در امر نظارت بر قانونگذاری افزود: مجلس باید به عنوان دیدبانی دقیق کشور و با استفاده از ظرفیت ها، ابزارها و ساز و کارهای گسترده ای که قانون اساسی در اختیار این قوه قرار داده است راه قانون گریزی را سد کند و از تصویب قوانین متعدد، موازی و تکراری بپرهیزد.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس باید با پیراستن قوانین از موارد زاید و منسوخ و دسترسی به قوانین عاری از تشابه و تغایر و تدوین قوانین شفاف و کارآمد در راستای تأمین ارزش ها و اصول انقلاب و نیازهای فوری جامعه بکوشد.
وی با برجسته خواندن معضل بیکاری در حوزه انتخابیه خود یادآور شد: دولت و مجلس با همکاری یکدیگر باید در رفع این موضع تلاش کنند و با سرمایه گذاری های اقتصادی و استفاده از جوانان متخصص به مقابله با بحران بیکاری بپردازند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با یادآوری طرح ها و توطئه های دشمنان ایران اسلامی در توسل به حربه های مختلف همچون تحریم های اقتصادی افزود: توطئه جدید غرب تشدید تحریم ها برای مقابله با مقاومت و پیشرفت ملت ایران است که با ایستادگی مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی این طرح ها ناکام مانده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۵۱۳۵۰۴۳۳۸۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.