دو اثر پژوهشی درباره «بیدل دهلوی» منتشر می شود

دو اثر پژوهشی اسدالله حبیب،، توسط دکتر سیدمهدی طباطبایی ویرایش و بازبینی شده و به زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری ، سید مهدی طباطبایی ویراستار این آثار در این باره اظهار کرد: کتاب های یادشده که در کشور آلمان نیز به چاپ رسیده اند، تالیف بیدل‌شناس برجسته‌ افغانی اسدالله حبیب است که ‌اکنون در شهر هامبورگ آلمان اقامت دارد.

وی گفت: «واژه‌نامه‌ شعر بیدل» فرهنگنامه‌ تخصصی واژگان شعری بیدل است که حبیب در آن به بررسی معنای واژگان و برخی ترکیبات شعر بیدل پرداخته است. چاپ اول این کتاب در سال ۲۰۰۵ در کشور آلمان منتشر شده است و در حال حاضر در۲۵۷ صفحه آماده‌ انتشار گردیده است.

طباطبایی ادامه داد: «دری به خانه‌ خورشید» کتاب دیگر حبیب است که در ۱۲ گفتار به بررسی سبک هندی، بیدل و بیدل‌شناسی پرداخته است. چاپ نخست این کتاب هم در سال ۲۰۱۰ در کشور آلمان بوده است و در حال حاضر در قالب ۲۸۴ صفحه برای انتشار آماده شده است.

طباطبایی افزود: چون این دو کتاب، کلید ورود به شعر بیدل است، تلاش من بر آن است تا چاپ آنها پیش از انتشار جلد اول غزلیات انجام گیرد تا مقدماتی برای برقراری ارتباط دوستداران بیدل با شعر او فراهم آید.

لازم به ذکر است که انتشارات سوره مهر تاکنون آثاری همچون «بیدل به انتخاب بیدل»، «شوخی جوهر» و … را با موضوع بیدل دهلوی و اشعار او منتشر کرده است./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.