دو برابر شدن هزینه تولید یک کیلو مرغ

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تغییرات نرخ ارز سبب شد تا کلیه مواد مصرفی برای تولید یک کیلو گوشت مرغ دو برابر شود.

 قاسمی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تغییرات و نیز افزایش یک باره نرخ ارز سبب شد تا کلیه مواد مورد نیاز برای تولید یک کیلو گوشت مرغ دوبرابر شود.  
وی افزود: هم اکنون یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان مرغ به ویژه مرغ گوشتی قیمت بالای نهاده‌های دامی در بازار است که منجر به تعطیلی بعضی واحدهای تولیدی این کالای پروتئینی در کشور شده است.  
وی با اشاره به عدم اجرای ال سی ۳۰ درصد گفت: هم اکنون نه تنها دستور دولت مبنی بر گشایش ال سی ۳۰ درصد در بانک‌ها اجرا نمی‌شدو بلکه تولیدکنندگان و واردکنندگان با گشایش ال سی ۱۳۵ درصد روبرو می باشند.  
وی ادامه داد: متأسفانه بعضی مشکلاتی که به واسطه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان بروز کرده سبب شده تا علی رغم تمایل کشورهایی نظیر عراق، گرجستان و سوریه برای واردات مرغ گوشتی از ایران، تولیدکنندگان داخلی چندان اقبالی برای حضور در این بازار‌ها نداشته باشند.  
وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی مرغ برای مصرف کننده هر کیلو دو و نیم دلار است اظهار داشت: هم اکنون به خاطر افت قیمت دلار و بالا بودن هزینه‌های تولید مرغ گوشتی چنانچه به تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی جایزه صادراتی از سوی دولت اعطا نشود آن‌ها نمی‌توانند به صادرات خود ادامه دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.