دو سال جاسوسی ماهواره های آمریکا از توالت‌های ایران

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، علی اصغر سلطانیه در حاشیه اجلاس وزرای خارجه در جمع خبرنگاران گفت: سال ۲۰۰۴ که ما پروتکل الحاقی را اجرا می کردیم همراه بازرسان آژانس به معدنی در بندرعباس رفتیم. وقتی بازرسی تمام شد مسئولان بازرسی آژانس گفت به ما اطلاعاتی داده اند که شما معدن اورانیوم دیگری هم دارید.
وی با بیان اینکه ما گفتیم اگر سازمان سیا معدن پیدا کرده بیاید جایزه بگیرد افزود: یکی از بازرسان آژانس عکسی ماهواره ای را نشان داد و گفت دوسال سرویس ماهواره ای در این منطقه کار می کند و مستندات تصویری و جاسوسی زمینی شکی را باقی نگذاشته که که اورانیوم و غنی سازی در این منطقه وجود دارد.
سلطانیه گفت: مطمئن بودیم چنین خبری نیست و کمال همکاری را داشتیم و قبول کردیم مطابق اطلاعات برویم و بازرسان از نزدیک منطقه مورد نظرشان را بازدید کنند.
وی با بیان اینکه بعد از ۳ ساعت به آن منطقه رسیدیم و دیدیم یه تابلوی یک شرکت خصوصی نصب شده و در آن منطقه سنگ استخراج می شود. بازرسان آژانس انرژی اتمی هرچه گشتند خبری از اشعه رادیواکتیو نبود. می گفتند در عکس ماهواره نشان داده می شد که ساختمان ساخته شده در این منطقه نگران کننده است. با این توجیه مجموعه مورد نظرشان را نیز بازرسی کردند و دیدند که آن ساختمان دوش و توالت کارکنان بود.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.